Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"d10835fe-95b7-427d-9102-8f57e9d5a9a8","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Frontálisan ütközött egy kamion és egy személyautó szombaton reggel az M0-s autóút és az M1-es autópálya csomópontjánál, a Budapest felé vezető oldalon, Törökbálint térségében.","shortLead":"Frontálisan ütközött egy kamion és egy személyautó szombaton reggel az M0-s autóút és az M1-es autópálya...","id":"20250412_Kamion-es-auto-utkozott-teljes-az-utzar-az-M0-son","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d10835fe-95b7-427d-9102-8f57e9d5a9a8.jpg","index":0,"item":"4da6fb86-e3bb-4a25-85a1-008e6dcc4fd2","keywords":null,"link":"/cegauto/20250412_Kamion-es-auto-utkozott-teljes-az-utzar-az-M0-son","timestamp":"2025. április. 12. 08:12","title":"Kamion és autó ütközött: teljes az útzár az M0-son","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"062b9930-ab2a-47fb-9f35-f823ec0e4c55","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Egy tüntetés, sok kép.","shortLead":"Egy tüntetés, sok kép.","id":"20250412_Ilyen-volt-Bayer-Zsolt-tuntetese-a-HVG-fotosanak-szemevel-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/062b9930-ab2a-47fb-9f35-f823ec0e4c55.jpg","index":0,"item":"6e32b373-5bdc-43db-81d8-8588f8611b0c","keywords":null,"link":"/itthon/20250412_Ilyen-volt-Bayer-Zsolt-tuntetese-a-HVG-fotosanak-szemevel-ebx","timestamp":"2025. április. 12. 17:19","title":"Ilyen volt Bayer Zsolt tüntetése a HVG fotósának szemével","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"86b5f2d1-0c20-4d61-a678-9fb6f103bdf3","c_author":"Sedacur forte","category":"brandchannel","description":"Egy felmérés szerint a magyarok 70 százalékánál jelentkezik valamilyen alvászavar, és az érintetteknek mintegy egyharmada folyamatosan szenved a rossz alvás, vagy éppen az álmatlanság kellemetlen tüneteitől. Az alvászavarral kapcsolatban számos tévhit tartja magát a köztudatban, amelyeket csokorba gyűjtöttünk. ","shortLead":"Egy felmérés szerint a magyarok 70 százalékánál jelentkezik valamilyen alvászavar, és az érintetteknek mintegy...","id":"20250323_alvaszavar-tevhitek-tunetek-sedacur","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/86b5f2d1-0c20-4d61-a678-9fb6f103bdf3.jpg","index":0,"item":"f66effe3-602c-49a5-a844-56f07582123e","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250323_alvaszavar-tevhitek-tunetek-sedacur","timestamp":"2025. április. 13. 15:30","title":"„Iszom egy pohár bort, és beájulok a tévé előtt\" – 10 tévhit az alvászavarról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Sedacur forte","c_partnerlogo":"5cf9288a-45dd-4fc7-882f-75fd6dbe4936","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"66801b1d-ee45-4af9-80c8-558ef7f3266c","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"elet","description":"Annyit segítünk: nem volt telitalálatos szelvény.","shortLead":"Annyit segítünk: nem volt telitalálatos szelvény.","id":"20250413_hatos-lotto-nyeroszamok-szerencsejatek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/66801b1d-ee45-4af9-80c8-558ef7f3266c.jpg","index":0,"item":"299a62bb-f8ef-40ff-a11e-9ce3ff166ff9","keywords":null,"link":"/elet/20250413_hatos-lotto-nyeroszamok-szerencsejatek","timestamp":"2025. április. 13. 18:00","title":"Vajon kijön a hatos lottó nyereményből egy Louis Vuitton ruha? Íme a nyerőszámok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"88667923-0ae4-4478-9ad3-a62e4d00c5bd","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A Slovan Bratislava szurkolóinak élőképén Magyarország helyett Mongólia szerepel.","shortLead":"A Slovan Bratislava szurkolóinak élőképén Magyarország helyett Mongólia szerepel.","id":"20250413_dunaszerdahely-dac-slovan-bratislava-szlovakia-magyargyulolet-foci","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/88667923-0ae4-4478-9ad3-a62e4d00c5bd.jpg","index":0,"item":"042bbf99-8fe5-4064-b9c6-83584187b51e","keywords":null,"link":"/elet/20250413_dunaszerdahely-dac-slovan-bratislava-szlovakia-magyargyulolet-foci","timestamp":"2025. április. 13. 18:48","title":"Panaszt tett a DAC a Slovan-szurkolók magyarellenes koreográfiája miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"95ec62a5-c9b5-4f44-82ce-d5df5a51b4b7","c_author":"László Ferenc","category":"cegauto","description":"A bal sarokban a jó öreg XC90 felfrissített plugin hibrid csúcsmodellje, a jobb sarokban pedig a teljesen új fejlesztésű tisztán elektromos EX90 legerősebb változata. Két hasonló dizájnú, mégis teljesen eltérő karakterű 7 üléses Volvot fogtunk vallatóra.","shortLead":"A bal sarokban a jó öreg XC90 felfrissített plugin hibrid csúcsmodellje, a jobb sarokban pedig a teljesen új...","id":"20250412_gigantikus-uj-volvok-egymas-ellen-hibrid-XC90-villanyos-EX90-teszt-velemeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/95ec62a5-c9b5-4f44-82ce-d5df5a51b4b7.jpg","index":0,"item":"c204f831-25b9-4dcb-a445-2e4e4858f235","keywords":null,"link":"/cegauto/20250412_gigantikus-uj-volvok-egymas-ellen-hibrid-XC90-villanyos-EX90-teszt-velemeny","timestamp":"2025. április. 12. 07:59","title":"Gigantikus új Volvók egymás ellen: teszten a hibrid XC90 és a villanyos EX90","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"87c732ac-ab2e-4a57-94ab-80d5be0781da","c_author":"HVG Extra Pszichológia","category":"elet.pszichologiamagazin","description":"Az érzelmek gyakorlása, a társas kötődés erősödése, a hétköznapi gondoktól való menekülés – sorolják a pszichológusok, mire lehet jó, ha történelmi filmeket nézünk. Mikor lehet hasznos a nosztalgiázás? Miért élünk át gyászt, ha meghal a kedvenc szereplőnk? És miben hat ránk másként a Hunyadi, mint A Bridgerton család?","shortLead":"Az érzelmek gyakorlása, a társas kötődés erősödése, a hétköznapi gondoktól való menekülés – sorolják a pszichológusok...","id":"20250413_Ezert-varazsolnak-el-minket-a-tortenelmi-filmek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/87c732ac-ab2e-4a57-94ab-80d5be0781da.jpg","index":0,"item":"f5d7d6b7-0837-4032-b398-9630c3ad934a","keywords":null,"link":"/pszichologiamagazin/20250413_Ezert-varazsolnak-el-minket-a-tortenelmi-filmek","timestamp":"2025. április. 13. 18:39","title":"Ezért varázsolnak el minket a történelmi filmek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"020331bc-2a92-4255-b5b1-4a04b98bbcb9","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Nem kapnak több frissítést a Samsung Galaxy S20-sorozatának mobiljai, új funkciók mellett a biztonsági javítások sem érkeznek többé.","shortLead":"Nem kapnak több frissítést a Samsung Galaxy S20-sorozatának mobiljai, új funkciók mellett a biztonsági javítások sem...","id":"20250413_samsung-galaxy-s20-szeria-tamogatas-vege","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/020331bc-2a92-4255-b5b1-4a04b98bbcb9.jpg","index":0,"item":"01c8d3cf-debf-4a33-a0a8-a52f7b493c3e","keywords":null,"link":"/tudomany/20250413_samsung-galaxy-s20-szeria-tamogatas-vege","timestamp":"2025. április. 13. 20:03","title":"Milyen mobilja van? Lehet, hogy épp most szűnt meg a támogatása","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Milyen szövegű hirdetésre kattintanak az emberek? Milyen képekre kapják fel a fejüket? És egyáltalán, hogyan érhető el, hogy a fizetett hirdetések valós vásárlókat hozzanak? A legfőbb online hirdetési felületeken, a Google AdWords és a Facebook hálózatán hirdetők számára ezek a legfontosabb kérdések, és ugyan nincsenek univerzálisan működő praktikák, megvan a módja annak, hogy kiderítse, az ön vállalkozásának pontosan milyen hirdetésekre van szüksége.
Nem jönnek a vásárlók? Teszteljen!
Sokan esnek abba a hibába, hogy azt gondolják, tudják, mi kell a vevőknek, mi az a tulajdonsága az adott terméknek vagy szolgáltatásnak, amiért harapnak rá az emberek. Mégis, amikor elindítják a hirdetéseket, nem jönnek a vásárlók. Teszteléssel azonban kiküszöbölhetők ezek a malőrök. Ezt többek között Barack Obama szakemberei is felismerték, akik egy adománygyűjtő e-mail kampányban tesztelték a különböző tárgysorral kiküldött leveleket. A csapat 18 féle variációt próbált ki, és az eredmények egészen meglepőek. A nyertes tárgysorral kiküldött e-mailek több mint 2 millió dollárral több adományt gyűjtöttek, mint a legrosszabbul teljesítő.
A szerzőkről
A cikket az Artisan Marketing szakértői írták, akik agilis marketingre specializálódtak. Agilis marketinggel, például tudományosan mért kreatívokkal és matematikára alapozott döntésekkel átlagosan 35-45 százalékkal lehet csökkenteni egy kampány költségeit. Magyarországon is egyre többen alkamazzák, például a Vodafone, Árukereső.hu, Szallas.hu és a McDaniel College Budapest.
Hogyan kezdje el a tesztelést?
1. Gyűjtsön ötleteket!
A legfontosabb, hogy ismerje a vásárlóit. A piackutatás ma már 0 Ft-ból is megvalósítható. Kérdezze meg vevőit, hogy mik a kifogásaik, és használja fel ezeket az információkat a kampányban, így már a tesztelésnél valós kérdésekkel szembesítheti vásárlóit!
2. Készítsen csoportokat!
Ne egy-egy hirdetést hasonlítson össze, hanem azt vizsgálja, különböző csoportok hogyan reagáltak a kampányra. Legkézenfekvőbb a férfiak és nők összehasonlítása, de könnyen elrugaszkodhat ettől. A McDaniel College esetében például megvizsgáltuk, hogy fogékonyabb-e az amerikai felsőoktatásra a világ felé feltehetően nyitottabb emberek csoportja (akik korábban már becsekkoltak Facebookon a budapesti repülőtérttől) szemben azokkal, akik ezt még nem tették meg.
3. Teszteljen szélsőértékeket!
Ne csak apró változtatásokat eszközöljön a szövegben. Próbálja ki a legkülönbözőbb verziókat, így hamarabb látja majd, mire érzékeny a piac!
4. Írja le, mit vár a teszttől!
Írja le, ön szerint melyik hirdetés lesz a legeredményesebb, illetve melyik fog a legrosszabbul teljesíteni. Azt is fogalmazza meg, miért gondolja így. Összevetve hipotéziseit a teszt eredményével, sok értékes következtetést vonhat le a jövőbeli kampányaihoz.
Indulhat a teszt!
Miután összeállította az üzeneteket és a kreatívokat, kezdődhet maga a tesztelés. Csak akkor állítsa le a kampányt, ha van már összesen 1000 kattintása. Ez az eddigi tapasztalatok alapján kialakult ökölszabály, amelyet mindig érdemes betartani. Miért? Mert a teszt így várhatóan szignifikáns eredményt ad, vagyis a véletlenek már nem játszanak szerepet az eredmény kialakulásában. Ennél a számnál már nem fordul elő, hogy egy-egy kattintás eltorzítja az eredményt.
Hogyan értékelje ki a tesztet?
A tesztkampány lezárása után következik a legfontosabb rész, az értékelés. Ebben a szakaszban több teljesítménymutatót is érdemes figyelembe venni.
1. CTR, avagy az átkattintási arány
A CTR (az angol click through rate rövidítése) azt mutatja meg, hogy az összes megjelenéshez képest hány kattintás érkezett. Ez az arány azért fontos, mert ebből könnyen megállapíthatja, hogy pontosan mely üzenetekre, illetve kreatívokra a legfogékonyabbak az emberek. Az eredmény minden csoport esetében eltérő lehet, figyeljen, hogy a tervezésnél alkotott csoportokat hasonlítsa össze egymással.
Az eredmények megállapításakor meg fog lepődni, mivel valószínűleg a korábban leírt hipotézisei közül sok meg fog dőlni, ugyanakkor az eredmények utólag teljesen logikusnak fognak tűnni. Például a McDaniel College tesztjénél (a szerzők építették föl a McDaniel College budapesti campusának online marketingjét) az derült ki, hogy a magyarokat a külföldi diploma jobban érdekli, mint a multikulturális környezet, ezzel szemben a külföldi diákoknál pont az ellenkezőjét találtuk.
2. ROI, avagy a megtérülés
Fontos, hogy lássa, melyik hirdetésre kattintanak a legtöbben, de még ennél is érdekesebb, hogy melyikből lett több bevétele. A ROI (az angol return on investment rövidítése) olyan arányszám, amely megmutatja, hogy a hirdetésre költött összeghez képest mekkora a profit aránya, tehát, hogy 1 elköltött forint hány forint nyereséget hoz.
A tesztelés után már tudja, mely szövegeket és kreatívokat érdemes használnia, azonban ezután is érdemes elemezni a hirdetések teljesítményét, és folyamatosan optimalizálni azokat, hogy a lehető leghatékonyabban költse el az online hirdetésekre szánt keretet.