Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"4129673c-baec-414d-9b4e-d7b761b50f06","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A tömegközlekedést és a teherszállítást biztosító hajókat kivéve április elsejétől csak kibocsátásmentes vízi járművekkel lehet a csatornákon csónakázni.","shortLead":"A tömegközlekedést és a teherszállítást biztosító hajókat kivéve április elsejétől csak kibocsátásmentes vízi...","id":"20250310_Amszterdam-hajok-szennyezes-kibocsatas-tiltas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4129673c-baec-414d-9b4e-d7b761b50f06.jpg","index":0,"item":"7cae189e-4b1f-468c-9961-357f32f76e87","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250310_Amszterdam-hajok-szennyezes-kibocsatas-tiltas","timestamp":"2025. március. 10. 07:38","title":"Kitiltják a szennyező sétahajókat Amszterdam belvárosából","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ad8dfc70-4f32-4266-b0cb-1413a86edde5","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"De legalább a kórházi ellátásra nem lehetett panaszuk. ","shortLead":"De legalább a kórházi ellátásra nem lehetett panaszuk. ","id":"20250310_Feher-Lotusz-forgatas-hasmenes-korhaz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ad8dfc70-4f32-4266-b0cb-1413a86edde5.jpg","index":0,"item":"2260994f-520f-4c93-9b05-b37dd1c99154","keywords":null,"link":"/elet/20250310_Feher-Lotusz-forgatas-hasmenes-korhaz","timestamp":"2025. március. 10. 14:32","title":"Folyton hasmenésük volt a Fehér Lótusz sztárjainak, mialatt Thaiföldön forgattak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0e6b27e4-e2f5-43f2-a1fd-1ca73e7aa2b6","c_author":"Visa","category":"brandcontent","description":"Az egyedi vásárlási élmény és az innováció mára elengedhetetlen, ha egy vállalkozó sikeres akar lenni a kiskereskedelmi szektorban. A Visa 2024-ben is azokat az üzleteket kereste és díjazta, ahol a vásárlók a hagyományos értékesítésen túl megkapják ezt a pluszt. A Visa Boltok Boltja versenyben már második alkalommal osztották ki a fődíjakat, idén a fenntarthatósággal, a közösségi élményekkel és a kiemelkedő ügyfélkiszolgálással lehetett kitűnni a mezőnyből.","shortLead":"Az egyedi vásárlási élmény és az innováció mára elengedhetetlen, ha egy vállalkozó sikeres akar lenni a kiskereskedelmi...","id":"20250306_A-kiskereskedelmi-szektor-legjobbjait-dijaztak-Visa-Boltok-Boltja","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0e6b27e4-e2f5-43f2-a1fd-1ca73e7aa2b6.jpg","index":0,"item":"ab9c278c-c18e-40af-8262-d292feba9c2e","keywords":null,"link":"/brandcontent/20250306_A-kiskereskedelmi-szektor-legjobbjait-dijaztak-Visa-Boltok-Boltja","timestamp":"2025. március. 10. 13:30","title":"A siker kulcsa az egyediség: a kiskereskedelmi szektor legjobbjait díjazták","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1dcd80a3-2fe9-4e4d-a0d9-a26b74cf9e5c","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"Friedrich Merz kancellárjelölt megerősítette, hogy április 20-áig szeretné megalakítani a kormánykoalíciót.","shortLead":"Friedrich Merz kancellárjelölt megerősítette, hogy április 20-áig szeretné megalakítani a kormánykoalíciót.","id":"20250308_Megallapodtak-a-partok-a-koalicios-targyalasokat-elokeszito-egyezteteseken-Nemetorszagban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1dcd80a3-2fe9-4e4d-a0d9-a26b74cf9e5c.jpg","index":0,"item":"607da7ef-7f47-49e5-bcff-c7574c4ece70","keywords":null,"link":"/vilag/20250308_Megallapodtak-a-partok-a-koalicios-targyalasokat-elokeszito-egyezteteseken-Nemetorszagban","timestamp":"2025. március. 08. 19:31","title":"Megállapodtak a pártok a koalíciós tárgyalásokat előkészítő egyeztetéseken Németországban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8dc0f843-7cb6-441f-973c-c6ddafdcbf50","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A szöveg korábbról már ismerős lehet. ","shortLead":"A szöveg korábbról már ismerős lehet. ","id":"20250308_kocsis-mate-fidesz-facebook-gyermek-jogai","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8dc0f843-7cb6-441f-973c-c6ddafdcbf50.jpg","index":0,"item":"71f78f28-b9d2-4ffa-86ba-630e29b51d1c","keywords":null,"link":"/itthon/20250308_kocsis-mate-fidesz-facebook-gyermek-jogai","timestamp":"2025. március. 08. 18:30","title":"\"A gyermekek jogai minden eddiginél erősebb törvényi védelmet kapnak!\" - Kocsis Máté megosztotta, hogyan változik az Alaptörvény","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6100acc9-30fa-4374-8bec-3511a7b06713","c_author":"Farkas Zoltán","category":"360","description":"Reakció a Magyar Kereskedelmi- és Iparkamara gazdasági évnyitóján elhangzottakra. Vélemény.","shortLead":"Reakció a Magyar Kereskedelmi- és Iparkamara gazdasági évnyitóján elhangzottakra. Vélemény.","id":"20250308_Farkas-Zoltan-Kutyaharapast-szorevel","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6100acc9-30fa-4374-8bec-3511a7b06713.jpg","index":0,"item":"ede7d2be-7395-4710-91b7-68f501786335","keywords":null,"link":"/360/20250308_Farkas-Zoltan-Kutyaharapast-szorevel","timestamp":"2025. március. 08. 15:23","title":"Farkas Zoltán: Kutyaharapást szőrével","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3a41a081-0aed-427d-b0fe-34aeabae091a","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Ezzel segítette a reformátusok szerint az állam a Károli Egyetem fejlesztését. A telket egy közelebbről meg nem nevezett ferencvárosi ingatlanra cserélték, szerintük azonos értékben.","shortLead":"Ezzel segítette a reformátusok szerint az állam a Károli Egyetem fejlesztését. A telket egy közelebbről meg nem...","id":"20250309_reformatus-ingatlanmutyi-reakcio-hegyvideki-telek-ix-keruleti-epulet-karoli-gaspar-reformatus-egyetem","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3a41a081-0aed-427d-b0fe-34aeabae091a.jpg","index":0,"item":"d284c03b-550e-4c63-a736-860967045adb","keywords":null,"link":"/itthon/20250309_reformatus-ingatlanmutyi-reakcio-hegyvideki-telek-ix-keruleti-epulet-karoli-gaspar-reformatus-egyetem","timestamp":"2025. március. 09. 13:40","title":"Reagáltak Balog Zoltánék az ingatlanmutyis vádakra: pénz helyett kapták a hegyvidéki telket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2329c71f-4519-4dde-a3a4-7e9a92d4e330","c_author":"Pálúr Krisztina","category":"kultura","description":"Szélhámosok mindig is voltak, az internetnek, pontosabban a közösségi oldalaknak köszönhetően pedig talán aktívabbak, mint valaha. Belle Gibsont a róla szóló dokumentumfilmben az Instagram legborzasztóbb csalójának nevezik: azt állította, halálos betegséget diagnosztizáltak nála, és közben hamis reményt adott olyanoknak, akik a legsebezhetőbbek közé tartoznak. ","shortLead":"Szélhámosok mindig is voltak, az internetnek, pontosabban a közösségi oldalaknak köszönhetően pedig talán aktívabbak...","id":"20250309_belle-gibson-atveres-sorozat-dokumentumfilm-netflix-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2329c71f-4519-4dde-a3a4-7e9a92d4e330.jpg","index":0,"item":"1e63ac4a-8949-45c0-9cb8-31b4df58ac67","keywords":null,"link":"/kultura/20250309_belle-gibson-atveres-sorozat-dokumentumfilm-netflix-ebx","timestamp":"2025. március. 09. 18:25","title":"Gyógyíthatatlan agydaganatot hazudott magának, ezzel lett az egészséginfluenszerek mérgező prototípusa","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Milyen szövegű hirdetésre kattintanak az emberek? Milyen képekre kapják fel a fejüket? És egyáltalán, hogyan érhető el, hogy a fizetett hirdetések valós vásárlókat hozzanak? A legfőbb online hirdetési felületeken, a Google AdWords és a Facebook hálózatán hirdetők számára ezek a legfontosabb kérdések, és ugyan nincsenek univerzálisan működő praktikák, megvan a módja annak, hogy kiderítse, az ön vállalkozásának pontosan milyen hirdetésekre van szüksége.
Nem jönnek a vásárlók? Teszteljen!
Sokan esnek abba a hibába, hogy azt gondolják, tudják, mi kell a vevőknek, mi az a tulajdonsága az adott terméknek vagy szolgáltatásnak, amiért harapnak rá az emberek. Mégis, amikor elindítják a hirdetéseket, nem jönnek a vásárlók. Teszteléssel azonban kiküszöbölhetők ezek a malőrök. Ezt többek között Barack Obama szakemberei is felismerték, akik egy adománygyűjtő e-mail kampányban tesztelték a különböző tárgysorral kiküldött leveleket. A csapat 18 féle variációt próbált ki, és az eredmények egészen meglepőek. A nyertes tárgysorral kiküldött e-mailek több mint 2 millió dollárral több adományt gyűjtöttek, mint a legrosszabbul teljesítő.
A szerzőkről
A cikket az Artisan Marketing szakértői írták, akik agilis marketingre specializálódtak. Agilis marketinggel, például tudományosan mért kreatívokkal és matematikára alapozott döntésekkel átlagosan 35-45 százalékkal lehet csökkenteni egy kampány költségeit. Magyarországon is egyre többen alkamazzák, például a Vodafone, Árukereső.hu, Szallas.hu és a McDaniel College Budapest.
Hogyan kezdje el a tesztelést?
1. Gyűjtsön ötleteket!
A legfontosabb, hogy ismerje a vásárlóit. A piackutatás ma már 0 Ft-ból is megvalósítható. Kérdezze meg vevőit, hogy mik a kifogásaik, és használja fel ezeket az információkat a kampányban, így már a tesztelésnél valós kérdésekkel szembesítheti vásárlóit!
2. Készítsen csoportokat!
Ne egy-egy hirdetést hasonlítson össze, hanem azt vizsgálja, különböző csoportok hogyan reagáltak a kampányra. Legkézenfekvőbb a férfiak és nők összehasonlítása, de könnyen elrugaszkodhat ettől. A McDaniel College esetében például megvizsgáltuk, hogy fogékonyabb-e az amerikai felsőoktatásra a világ felé feltehetően nyitottabb emberek csoportja (akik korábban már becsekkoltak Facebookon a budapesti repülőtérttől) szemben azokkal, akik ezt még nem tették meg.
3. Teszteljen szélsőértékeket!
Ne csak apró változtatásokat eszközöljön a szövegben. Próbálja ki a legkülönbözőbb verziókat, így hamarabb látja majd, mire érzékeny a piac!
4. Írja le, mit vár a teszttől!
Írja le, ön szerint melyik hirdetés lesz a legeredményesebb, illetve melyik fog a legrosszabbul teljesíteni. Azt is fogalmazza meg, miért gondolja így. Összevetve hipotéziseit a teszt eredményével, sok értékes következtetést vonhat le a jövőbeli kampányaihoz.
Indulhat a teszt!
Miután összeállította az üzeneteket és a kreatívokat, kezdődhet maga a tesztelés. Csak akkor állítsa le a kampányt, ha van már összesen 1000 kattintása. Ez az eddigi tapasztalatok alapján kialakult ökölszabály, amelyet mindig érdemes betartani. Miért? Mert a teszt így várhatóan szignifikáns eredményt ad, vagyis a véletlenek már nem játszanak szerepet az eredmény kialakulásában. Ennél a számnál már nem fordul elő, hogy egy-egy kattintás eltorzítja az eredményt.
Hogyan értékelje ki a tesztet?
A tesztkampány lezárása után következik a legfontosabb rész, az értékelés. Ebben a szakaszban több teljesítménymutatót is érdemes figyelembe venni.
1. CTR, avagy az átkattintási arány
A CTR (az angol click through rate rövidítése) azt mutatja meg, hogy az összes megjelenéshez képest hány kattintás érkezett. Ez az arány azért fontos, mert ebből könnyen megállapíthatja, hogy pontosan mely üzenetekre, illetve kreatívokra a legfogékonyabbak az emberek. Az eredmény minden csoport esetében eltérő lehet, figyeljen, hogy a tervezésnél alkotott csoportokat hasonlítsa össze egymással.
Az eredmények megállapításakor meg fog lepődni, mivel valószínűleg a korábban leírt hipotézisei közül sok meg fog dőlni, ugyanakkor az eredmények utólag teljesen logikusnak fognak tűnni. Például a McDaniel College tesztjénél (a szerzők építették föl a McDaniel College budapesti campusának online marketingjét) az derült ki, hogy a magyarokat a külföldi diploma jobban érdekli, mint a multikulturális környezet, ezzel szemben a külföldi diákoknál pont az ellenkezőjét találtuk.
2. ROI, avagy a megtérülés
Fontos, hogy lássa, melyik hirdetésre kattintanak a legtöbben, de még ennél is érdekesebb, hogy melyikből lett több bevétele. A ROI (az angol return on investment rövidítése) olyan arányszám, amely megmutatja, hogy a hirdetésre költött összeghez képest mekkora a profit aránya, tehát, hogy 1 elköltött forint hány forint nyereséget hoz.
A tesztelés után már tudja, mely szövegeket és kreatívokat érdemes használnia, azonban ezután is érdemes elemezni a hirdetések teljesítményét, és folyamatosan optimalizálni azokat, hogy a lehető leghatékonyabban költse el az online hirdetésekre szánt keretet.
Az államháztartást jelentős állampapír-hozamfizetések és a 13. havi nyugdíj is terhelte februárban. A hiány két hónap alatt 1,7 milliárd forint – az éves terv 4,2 ezer milliárd forint.
A rövid válasz az, hogy igen, de részletesebb válasz is van arra, hogy miként tudott Orbán Viktor kormányfő lánya egyik évről a másikra berobbanni a magyar művészetpártolók világába.