Pályázati pénzosztás a parlamenti választások előtt – hol tartunk most, és mire érdemes készülni?
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Az üdítő- és sportital egy doboza jövőre repülhet, a hirdetés célközönsége azért még a Földön van.
Elon Musk, a Tesla és a PayPal kiötlője, vezetője és részben tulajdonosa a jövő év második felében újra nagyot dobhat, a SpaceX névre keresztelt vállalkozása ekkor indíthatja azt a kereskedelmi úrhajót, amely egy terepjárót tesz a Hold felszínére. A csomagban sok minden lesz, és ahogy kiderült, a Pocari Sweet nevű japán üdítő- és sportital egy reklámját is viszi majd. A társaság azt mondja, hogy az akcióval a modern kor gyermekeit célozza meg, akik egyszer még eljutnak a Holdra, és ott elfogyaszthatják az előre felküldött italt.
A holdjáró egy doboz Pocari Sweetet fog hagyni a Bürg nevű óriáskráternél. A terepjárót tervező cég, az Astrobotic a Business Insider szerint azt nyilatkozta, hogy a hasonló marketing akciókra – állami támogatás híján - nem feltétlenül a kereskedelmi űrutazás finanszírozása miatt van szükség, de nincs kizárva, hogy a hasonló megbízásokból jelentősebb összeg folyhat be. A reklám díját nem hozták nyilvánosságra, a költségekről csak annyit lehet tudni, hogy az űrhajó kilogrammonként 1,2 millió dollárért szállít árut a Holdra. A Pocari Sweet gyártója valószínűleg ennél jóval többet fizetett azért, hogy elsőként mondhassa el magáról: bevette a bolygót. Az is valószínű azonban, hogy az összeg 8 millió dollár alatt maradt - ennyibe kerül, ha valaki az amerikaifoci-bajnokság (NFL) döntőjének szünetében egyetlen perc tévéhirdetést vásárol, és az kevésbé hozhat világhírnevet, mint a holdutazás.
A Pocari Sweet por alakban kerül a speciális, holdi körülményeket is kibíró dobozba, vagyis nem lesz víztartalma. Ahhoz, hogy egy jövőbeni holdutazó meg tudja inni, helyben vizet kell tudnia előállítani, a NASA egy ehhez szükséges kísérletet 2018-ra tervez. A doboz üzeneteket is visz majd magával, a titánlapokba lézerrel gravírozott feliratokra bárki küldhet majd javaslatot.
Az űrhirdetés mindamellett már nem újdonság, egy izraeli társaság 1997-ben forgatott reklámot egy orosz űrállomáson, a Pizza Hut pedig 2001-ben küldött vákuumcsomagolt pizzát a Nemzetközi Űrállomás éppen fennlévő tagjainak.Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
A hitel megfelelő előkészítésén nem csak az múlik, hogy kap-e hitelt egy cég, hanem az is, milyen költségek mellett.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
A megosztottságra épít a JobbRandi és a BalRandi, amelyet ugyanaz a cég üzemeltet, a háttérben pedig egy visszás társkeresőiről ismerős név sejlik fel.
A próba eredménye totálisan eltér attól, mint amit a cég kezdettől ígér.