szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Kisebb sokkot kaptak azok a magyar búvárok, akik az egyiptomi Hurghadából érkeztek haza a hosszú hétvégén Ferihegyre a Wizz Air légitársasággal. Kiderült, hogy egyikük búvárfelszerelését sem hozták haza, pedig fizettek a csomagok utáni súlytöbbletért – írja az Index. Az értékes csomagok azóta sem érkeztek meg Budapestre.

A búvárok teljes felszerelését tartalmazó csomagok értéke egyenként 700 ezer és másfél millió forint között van. Összesen nagyjából 50 millió forintnyi értékről van szó, többen még a speciális számítógépüket is a bőröndjükben hagyták – olvasható a cikkben.

Kiderült, a gépet nem tankolták meg annyira, hogy elbírja Magyarországig az egyenként nagyjából 30 kilós poggyászokat. A légitársaság ezért úgy döntött, hogy azokat nem hozza el. Hiába fizettek az utasok a csomagok után a súlytöbbletért, elfelejtették velük közölni, hogy a bőröndöket nem rakják fel a gépre.

Ferihegyen nem tudtak segíteni a búvároknak, azt mondták nekik, hogy a légitársasággal kell egyeztetniük az eltűnt csomagokról. A Wizz Air nem tűnt túl segítőkésznek, kénytelenek voltak felhívni a percenként 250 forintba kerülő 06 90-es, emelt díjas ügyfélszolgálatot. Ott már azt mondták nekik, hogy hívják a hurghadai repteret.

Odacsörögtek Egyiptomba, és kiderült, hogy tényleg ott maradtak a csomagjaik, de nem tudták elküldeni, mert egyik légitársaság sem szállítja el a Wizz Air csomagjait. Meg kell várni ezért a következő Wizz Air-járatot, ami augusztus 29-én közlekedik majd.

Az Index megkereste a fapados légitársaságot. Onnan megerősítették: üzemanyaghiány miatt döntöttek úgy, hogy nem viszik magukkal a súlyosabb poggyászokat.

„Mivel aznap számos repülőgép-változtatás történt hálózatunkon, a járatot teljesítő repülőgépre a szokásosnál alacsonyabb poggyász-súlyhatár vonatkozott. A járatnak teljes ülőhely-kihasználtság mellett elegendő mennyiségű üzemanyagra volt szüksége, hogy biztonságban visszarepüljön Budapestre. Ezeket a körülményeket figyelembe véve az említett felszerelést hátra kellett hagynunk" – nyilatkozta  Doug Oliver, a Wizz Air kommunikációs osztályvezetője.

Szerinte vizsgálják, hogyan tudnák hazahozni a búvárok poggyászait, de ha jobb nem lesz, marad a 29-i járatuk.

"Általános gyakorlatként az utasainkkal folytatott kommunikáció részleteit nem hozzuk nyilvánosságra. Szeretném hangsúlyozni, hogy a felszereléseket azonnal biztonságos, elzárt területen helyezték el” – tette hozzá.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!