szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A lila arrogáns, a fekete erős.

A színválasztás az egyik legegyszerűbb kommunikációs módszer a cégek kezében. A marketing stratégiák általában igyekszenek kihasználni a színekhez kötődő érzelmi viszonyunkat, az emberek többsége például a kékhez a nyugodtságot, a vöröshöz pedig a veszély fogalmát társítja.

Amint arra a Guradian szakcikke is rámutat, a céges formatervek kialakításánál érdemes figyelembe venni, hogy a leggyakrabban használt színek milyen képzettársításokra adnak lehetőséget:

Kék: nyugodtság, stabilitás, bizalom, intelligencia.

Piros: szenvedély, közvetlenség, harag, éhség.

Zöld: nyugtató, természetes, irigység, egyensúly.

Sárga: vidámság, figyelem, frissesség, energia.

Narancssárga: boldogság, látnivaló, jólét, szomjúság.

Rózsaszín: gondoskodás, szerelem, érzelmesség, érzékenység.

Lila: luxus, királyi, arrogáns, szomorúság.

Fekete: erő, hatalom, elegancia, merészség.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!