szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Ryanair kedden sajtóközleményben szólította fel a Google-t, hogy tegye átláthatóbbá hirdetési rendszerét, és előzze meg a visszaéléseket. A fapados légitársaság az úgynevezett screenscraper oldalak miatt háborodott fel, amelyek szerinte becsapják a vevőket, ráadásul a cég nevében.

Az úgynevezett screenscraper oldalak a szolgáltatásaik reklámozására egy ismert vállalkozás nevét használják fel. Ezután annyit fizetnek a hirdetésekért, hogy a Google keresőjében az ő weboldaluk vagy ajánlatuk kerüljön az első helyre – legalábbis ezt állítja a Ryanair.

A Ryanair szerint a screenscraper cégek megkárosítják az ügyfeleket, akik úgy hiszik, hogy a fapados légitársaságtól vásárolnak jegyet vagy szolgáltatásokat. Ezek viszont drágábbak, néha ráadásul hamis ajánlatokat adnak, és van, hogy panasz esetén utolérhetetlenek. A Ryanair szerint ezek a csalások az utóbbi időben főként az Egyesült Királyságban és Írországban terjedtek el.

Egy screenscraper oldal
ryanair.com

A csalók ellen már jogi eszközökkel is fellépő Ryanair azt követeli a Google-tól, hogy tegye átláthatóbbá a hirdetési rendszerét, és lépjen fel az ügyfelek félrevezetése ellen.

A légitársaság azt kéri ügyfeleitől, hogy kizárólag hivatalos oldalukat, a Ryanair.com-ot használják foglaláshoz, az eDreamset ne, mert azzal kapcsolatban számtalan panaszt kaptak az ügyfeleiktől.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!