Jogszabályi megfelelés az akkumulátorgyártás hulladékkezelésében – mit ír elő az EU és Magyarország?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
A magyar származású kanadai énekesnő ki sem mozdul otthonról úgy, hogy ne lenne nála egy organikus Éminence hidratáló krém. A márkát az első magyar férfi kozmetikus, Koronczay Boldizsár vitte Kanadába. Testvérével együtt működtetik a vancouveri céget.
Alanis Morissette ki nem teszi a lábát otthonról anélkül, hogy magával vinné kedvenc magyar kozmetikai márkája, az Éminence hidratáló krémjét. A kanadai dalszerző-énekesnő erről az usmagazine "mi van a táskádban?" rovatában vallott. "Anyukám magyar, szóval úgy érzem, ezzel hűséges vagyok hozzá" – magyarázta Morissette.
De mi ez a márka, amiről Magyarországon nem sokat hallottunk? A honlapon található bemutatkozásában valóban magyarnak nevezi magát a vanocuveri székhelyű cég, a céglogóban is kézműves, organikus – és magyar – kozmetikumokat tüntetnek fel. Sőt, néhány kattintás után kiderül, hogy a cégvezető, Koronczay Attila Semjén Zsolttal is találkozott, amikor a miniszterelnök-helyettes Vancouverben járt idén.
A Krémmánia nevű szakoldal azt írja, az organikus kozmetikai termékek elsősorban az USA-ban és Kanadában népszerűek. Koronczay Boldizsár az első magyar férfi kozmetikusként vonult be a köztudatba, 1996-ban vándorolt ki Kanadába, ahol befutott szakember lett. 1998-ban felhagyott a szalonmunkával, és kereskedni kezdett, először meglévő, majd saját termékeivel. 2005-ig az Ilcsi termékeit is forgalmazta.
Jelenleg Koronczay Boldizsár (Boldijarre) a cég elnöke, testvére Attila pedig az ügyvezetője. A történet szerint Boldizsár gyerekkorában túlélte a leukémiát, és meggyőződése, hogy természetes életvitele segített neki azóta is egészségesnek maradni.
A cég kissé elnagyolt históriája szerint a vállalkozást az ötvenes években alapították Magyarországon, egy meg nem nevezett kis faluban. Itt felvet néhány kérdést a történet (cégalapítás a poszt-56-os Kádár-korban?), de azért gratulálunk.
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van egy piaci szegmens, amely feltámadni látszik, de a megrendelő fejével kell gondolkodni.
Számos kedvezményes kamatozású termék érhető el a Széchenyi Kártya Programban, illetve az EXIM Magyarországnál.
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és a termelékenység javítását – a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Később biciklivel, motorral, vonattal és gyalog folytatja az ország bejárását.
Az orosz elnök úgy véli, hogy országa gazdasága és hadserege elég erős ahhoz, hogy bármilyen további nyugati intézkedésnek ellenálljon.