Céges bankkártyák – Hogyan osszunk?
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Bár az autók tökéletesek, nem minden rózsaszín a cégnél.
A Tesla elektormos autóitól a Business Insider gyakorlatilag el van ájulva, az amerikai lap értékelése szerint ebből a szempontból semmilyen kifogás sem érheti a márkát. Van azonban két nagyon fontos tényező, amellyel még a Teslának is sok gondja akadhat.
1. A saját töltőállomás-hálózat fenntartása
Bár a Tesla ajánlja jelenleg a hagyományos autók legjobb alternatíváját, a töltés még nála sem egyszerű hadművelet, különösen akkor, ha az autós hosszabb távra szeretne menni. A Tesla mindig is tudta, hogy a gyors töltés kulcsfontosságú az üzleti siker szempontjából, ezért fejlesztette ki a saját hálózatát. Ennek következtében az amerikai autósok tényleg anélkül vezethetnek, hogy aggódniuk kellene a töltés miatt. Jelenleg 3 ezer töltőállomás van a világon, és ezek egy óra alatt 80 százalékos töltöttséget képesek adni az akkumulátornak.
Ez olyan, mintha a nagy autógyártók nem csak autókat gyártanának, hanem benzinkúthálózatokat is építenének. Az elektromos töltőállomások fenntartása ugyan nem nagy teher a Teslának, a kiépítés viszont annál inkább, és ha a cég tartanai akarja a célját, hogy 2020-ra 500 ezer autót adjon el világszerte, akkor rengeteg új állomást kell majd építenie.
2. Az autókereskedelmet is megpróbálják újjáalakítani
A Tesla nem akarja követni azt a dílerhálózati modellt, amely az elmúlt évtizedekben jellemző volt az autóiparra, hanem megpróbálja közvetlenül értékesíteni az autókat. Ennek érdekében saját autószalonokat tart fenn, ahol a járműveket ki lehet próbálni és a hozzá kapcsolódó szolgáltatásokat meg lehet rendelni.
A problémát az jelenti, hogy ez a modell még soha egyetlen autógyártónak sem jött be. A helyzet most némileg eltérő, hiszen a hagyományos autószalonok a rendszeres karbantartásból élnek, az elektromos Teslák azonban nem járnak olajcserére.
Mindez szép is lenne a Tesla számára, csakhogy a fent említett két terület azt jelenti, hogy nem csak a fő tevékenységére, hanem további két külön iparágra is koncentrálnia kell. A direkt értékesítés az Apple modelljét követi, csakhogy míg az Apple üzlet fenntartása szinte semmibe sem kerül, egy autószalon-hálózat sokkal keményebb dió lesz.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Részletesen bemutatjuk az ilyen esetben felmerülő kötelezettségeket, amelyekkel számolni kell.
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?
Július 1. fontos határidő a megváltozott a gazdasági tevékenységek egységes ágazati osztályozási rendszerének (TEÁOR) változása miatt.
Nem csak a Pride-felvonulás előtt volt erősen kusza a jogi helyzet, a demonstráció után is egymást érik a kérdések. Ha az utolsó pillanatig bírsággal riogatták a résztvevőket, akkor mi, miért és kinek az utasítására változott a menet napjára? Az Ügyvédkör elnökét és egy volt belügyminisztert kérdeztünk.
2021 óta az 55 fontos csúcsról 10 fontra csökkent a Wizz Air részvényeinek árfolyama.
Utolérte az Audit is a német autóipar válsága. Egyre kevesebb motor készül Győrben, nagyobb nyári leállást is terveznek, leépítések várhatók.
A biztos pártválasztóknál 44-37-re vezet a Tisza a Fidesszel szemben, a Mi Hazánknál viszont erősen rezeg a léc a kutatás szerint.
A Tisza Párt elnöke szerint pár hónap alatt összeomlott a költségvetés.
A gyanúsított és az áldozat együtt indult Nagykanizsáról Ausztriába.
Csak olyan kiemelt cégek mentesülnek, mint a MÁV vagy az MVM.
Még mindig téma a budapesti Pride.
A Messinai-szoros alig pár kilométer, ennél jóval hosszabb hidat is képesek már építeni a szakemberek.
Máté Gábor 15 év után távozik.