Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
A frissen nyitott somorjai Deichmann cipőboltból rúgtak ki egy magyar nőt, mert a dolgozó állítása szerint a magyar vásárlókkal magyarul beszélt, sokukat személyesen ismerte. Korábban már dolgozott egy másik üzletben Pozsonyban is, ott a magyar nyelv használata miatt nem voltak problémák. A Deichmann szerint nem emiatt váltak meg a nőtől.
A Pozsonytól nem messze fekvő 12 ezer lakosú Somorján 7 ezer magyar él, a településen a közelmúltban nyitott új üzletet a Deichmann cipőkereskedés. Egy magyar származású alkalmazottjuk, Judy egy pozsonyi üzletből került át a szülővárosában nyíló boltba. Mivel a városban sokakat ismer és munkatársai között is vannak magyarok, így gyakran szólat meg magyarul – ezt kifogásolta egy munkatársa, ami vitává fajult.
Az incidenst követően a felettese figyelni kezdte, az egyik nap végén behívta az irodájába, hol aláírattatták Judyval a felmondását – bár még három hónapos próbáját töltötte. Judy rákérdezett, hogy a magyar nyelv használatával volt-e problémájuk, felettese megjegyezte, hogy csak szlovákul köszönhetne a vásárlóknak.
A történetet ismertető trafik.sk megkereste a Deichmann szlovák központját, a cég marketingvezetője szerint egyáltalán nem tilos a magyar alkalmazottaknak magyarul beszélniük a magyar ügyfelekkel, Párkányban, Dunaszerdahelyen vagy Komáromban is ez a gyakorlat, ahol sok magyar él. A cég egyfajta pluszszolgáltatásként tekint arra, ha anyanyelvükön szólhatnak az ügyfeleknek. Judy kirúgásáról nem tájékoztatták a portált, annyit közöltek, hogy teljesen más okok miatt bocsátották el, ami munkajog és a személyes adatok bizalmas jellege miatt nem kiadható.
A Deichman hírünk megjelenése után elküldött közleményében azt írta, senkinek sem mondtak fel soha azért, mert egy bizonyos nyelvet beszél. Mint írták, a munkaviszony a próbaidő alatt szűnt meg, és nem nyelvhasználati vagy nemzetiségi okokból.
Az esetről több részletet a személyes adatok védelmére hivatkozva nem írtak.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Mutatunk újabb hét könyvet, amit nyugodt szívvel ajánlunk a nyárra.
A borbár üzletvezetője szerint a szóváltás nemi irányultságtól független volt.