szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Kattint, jelszót ment, telefonon cseveg, és kész a baj.

A Business Insider egy rövid videóban összegezte a legveszélyesebb hibákat, amiket online bankolás közben elkövethetünk, és ezzel kiszolgáltatjuk a pénzünket a csalóknak.

A portál szerint óriási hiba, ha

  • rákattint egy linkre, ami látszólag a banktól érkezett (a bankok általában nem küldenek linkeket az ügyfeleknek).
  • mobilon bankolva menti az azonosítóját és a jelszavát (ami azért probléma, mert ha ellopják a telefont, szabad a pálya a számlájához).
  • nem tudja távolról törölni a telefonján található információkat (ami szintén az előző problémához vezethet).
  • beszélgetésbe elegyedik telefonon valakivel, aki azt állítja a bankjától hívja, és információkat szed ki önből (ezzel ellentétben a bankok jellemzően akkor hívják az ügyfelet, ha gyanús tranzakciót észlelnek, és azt ellenőrzik le, hogy az ügyfél indította-e a tranzakciót). A videón nem esik szó a szintén gyakori telefonos ügyfél-elégedettségi felmérésről a bankok részéről, amelyeknél általában szintén sok kérdést tesznek fel.

Ha a cikket érdekesnek találta, kövesse a gazdasági rovat Facebook-oldalát!

 


 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!