Felfutó luxuscégek

Jót tett az európai luxuscégek részvénypiaci megítélésének az euró tavaly szeptember óta tartó fokozatos gyengülése.

  • HVG HVG
Felfutó luxuscégek

A legjobb minőségű, árban versenyképesebbé vált termékek gyártóinak részvényárfolyama márciusban sorra döntögette a rekordokat. Az euró dollárral szembeni jegyzése ugyanis az utóbbi hét hónapban 17 százalékkal gyengült, és 1,10 dollár alá esett. A világ első számú, tavaly 31 milliárd euró forgalmú, tucatnyi luxusmárkát gyártó francia LVMH részvényei 175 eurós csúcsra törtek, a cégcsoporthoz tartozó, önmagában is tőzsdén jegyzett, nagy múltú Dioréi 171 euróra ugrottak.

Az elsősorban selyemsálairól híres francia Hermes papírjainak árfolyama meg sem állt a 316 euróig. Az amerikai luxuscégeket viszont érzékenyen érintette a dollár erősödése: a Ralph Lauren divatcég részvényei 28 százalékkal, az ékszerkészítő Tiffany papírjai pedig 18 százalékkal értek kevesebbet március legvégén, mint az év elején. A svájci jegybank januári frankárfolyamplafont megszüntető lépése nyomán megdrágult alpesi valuta rontott az ottani luxuscégek kilátásain.

Hirtelen mélybe zuhantak a részvényárfolyamok, és bár azóta valamelyest magukhoz tértek, a világ legnagyobb óragyártójának, a luxusmárkákat is birtokló Swatchnak az árfolyama az idén így is 3 százalékkal, riválisáé, a Richemont-é pedig 7 százalékkal gyengült. Az európai luxuscégek az idei év további részében is a befektetők kedvencei maradhatnak: a tavalyi 2 százalékkal szemben az idén 6-8 százalékos forgalombővüléssel számolnak. A gyenge euró lendületet adhat az Európába irányuló idegenforgalomnak, márpedig a luxuscégek forgalmának 30-40 százaléka a turisták vásárlásaiból keletkezik.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek