Céges bankkártyák – Hogyan osszunk?
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
A digitális árcédula egyik nagy előnye, hogy a polcra kikerülő címkét nem kell minden árváltozáskor beszedni, az újat kinyomtatni, stb. De mi van, ha egy-egy gombnyomással bármikor elvégezhető egy kis áremelés vagy akciózás? A vevő számára meddig követhető az, ha egy boltban efféle, akár személyre szabott dinamikus árképzést alkalmaznak?
Az sg.hu szúrta ki az osztrák futurezone.at egyik cikkét melyben a német fogyasztóvédelmi érdekképviseletek aggodalmunkat fejezték ki a digitális "árcédulákat" (kijelzőket) használó boltok terjedése miatt. Arra figyelmeztetnek, hogy az árváltozások a jövőben akár óránként is lehetségessé válnak, akkor szükség lesz az átláthatósághoz fogyasztói támogató rendszerekre.
Klaus Müller, a Német Fogyasztóvédelmi Központok Szövetsége (VZBV) szerint a vásárlók számára egyre kevésbé átlátható a kereskedelmi és az internetes árképzés, márpedig ez a digitális árcímkézéssel csak bonyolultabbá válik. A főként a szupermarketekben használt digitális árcédula ugyanis akár olyan dinamikus árképzési algoritmusok használatát is lehetővé tesz, mellyel akár egy-egy napon, napszakon belül is könnyedén módosíthatók az árak (például a raktárkészlettől, az időjárástól a vásárlói sokaságtól, a fogyás gyorsaságától függően).
Mindezt szoftveres oldalról nem túl nehéz elkészíteni, ám miközben az is logikus, hogy a közgazdasági kínálat-kereslet struktúrában mindez akár optimalizálásnak is tekinthető, azt is látni kell – így a VZBV –, hogy a fogyasztó számára mindezek követhetetlenné és átláthatatlanná válhatnak. Müller szerint abból sok bonyodalom származhat, ha a vevők nem értik meg, hogy miért kerül valakinek többe ugyanaz a termék, mint másnak.
Pedig a kereskedelmi trendek ebbe az irányba mutatnak: az internetes kereskedők – sőt, voltaképpen minden internetes eszközhasználat során ez történik – adatokat gyűjtenek a vásárlási szokásokról, amiből előbb-utóbb az következik, hogy a tömegkereskedelemben is megjelennek a személyre szabott árajánlatok. A VZBV szerint ezzel a tempóval a fogyasztóvédelemnek is lépést kellene tartania.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Részletesen bemutatjuk az ilyen esetben felmerülő kötelezettségeket, amelyekkel számolni kell.
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?
Július 1. fontos határidő a megváltozott a gazdasági tevékenységek egységes ágazati osztályozási rendszerének (TEÁOR) változása miatt.
Az Ügyvédkör elnökét és egy volt belügyminisztert kérdeztünk.
Még több százezer szavazatra lett volna szükség ahhoz, hogy érvényes legyen a 2022-es referendum, mégis ezt tekinti a kormány a népakarat megnyilvánulásának.
Ma egy éve szűnt meg a kötelező akciózás, a kormány azonban nem tudta elengedni.
Timur Ivanovot a bíróság különösen nagy értékű sikkasztásban, valamint bűnszövetkezetben elkövetett, ugyancsak különösen nagy értékű pénzmosásban találta bűnösnek.
Még mindig téma a szombati budapesti Pride a világsajtóban.
A szakértő szerint Európa vezetői végre ráébredtek a geopolitikai veszélyekre.
A tettes a korábbi élettársa volt, aki a támadás folyamán életveszélyesen megsebesítette a közös gyereküket, majd magával is végzett.