Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A következő nagy csata a gyerekek „uberes” fuvarozása lesz – rengetegen látnak benne nagy üzleti fantáziát, de ezúttal nem eszik olyan forrón a kását.
Egy amerikai vállalkozás nagy lépést tett afelé, hogy a „gyerekszállítás Uberje” legyen. A HopSkipDrive nevű Los Angeles-i cég a nagy Uber korábbi általános igazgatóját, Eyal Gutentagot szerződtette a vezetőségébe – adja hírül a Business Insider.
A társaság egy nehéz piacon próbál vezető szerepre törni, a gyerekszállítás sharing economy modelljében ugyanis nagy a tülekedés. A kezdeti nehézségeket egyértelműen az okozza, hogy bizalmi kérdésről van szó, a szülők nem szeretnék csak úgy akárkire rábízni a gyermekieket. Míg az Ubernél a regisztráció után átlagosan három nap múlva a sofőr már szállíthatja is az utasokat, a HopSkipDrive toborzása sokkal kontrolláltabb. A felvételi eljárás két-három hétig tart, ezalatt a potenciális sofőr hátterét és múltját megpróbálják teljesen feltérképezni, még ujjlenyomatot is vesznek tőle. A mobilos alkalmazás is bonyolultabb, számos olyan funkció van beleépítve, amely a szülői kontrollt erősíti.
A szülők kérhetik például, hogy maradjon nyoma annak, amikor a sofőr elviszi a gyereket az iskolából, vagy azt is, hogy kísérje el az edzésre, és csak akkor távozzon, amikor a gyereket átadta az edzőnek. Ha kell, akkor várjon addig, amíg a gyerek ismét ellenőrzött körülmények közé kerül, ne csak tegye ki az adott helyen.
A szülők végigkövethetik a gyerekük szállítását, de a cég saját emberei is automatikusan mindig figyelnek minden utat. A HopSkipDrive sofőrjeinek – az Uberrel ellentétben – megengedik, hogy a saját gyerekeik is a kocsiban legyenek az út során, ezt a cég a bizalom további erősítésének tekinti.
A cég azonban máris zsúfolt piacon próbál terjeszkedni, a hasonló szolgáltatást nyújtó Shuddle nevű cég már 12,2 millió dollárt kalapozott össze a befektetőktől két körben, a Kango nevű vállalkozás pedig azzal próbál kitűnni, hogy nem csak szállítást, hanem gyerekmegőrzést is kínál. Pár napja pedig újabb kihívó jelent meg, a Zum nevű cég is elindult. A HopSkipDrive eddig 14,1 millió dollárt vont be az üzletébe, és várhatóan újabb 10 milliót kap a jövő héten.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A magyar vasút olyan, mint a magyar oktatás vagy az egészségügy: rendkívül elhivatott emberek hatalmas munkája kell ahhoz, hogy ellensúlyozzák, mennyire kevés pénzt ad az állam. Ami pénz a vasútra megy, az arra jó, hogy a menetrend ne nagyon romoljon, a legrosszabb kocsikat lecseréljék, na és hogy a Budapest–Belgrád vasút épüljön.
Az Oroszország-szakértő szerint köze lehetett a palágykomoróci templom elleni támadáshoz az Orbán-kormánynak.
Az indulásról, az érkezésről és az űrben végzett kísérletekről is beszélt az űrből nemrég visszatért magyar asztronauta.
Azt állította, nem volt verésnyom a férfin.
A lezárásért felelős szervezet azt ígérte, hogy nem adják fel.
A gyakorlógépekkel van a hiba.
Hadházy Ákos megint számolt. Napi luxi: A kormányfő lányának papucsa és a blúza hasonló árban, 300 ezer forint körül lehetett – egyenként.
A Tisza szigetek volt koordinátora az Irány a Jövő Párt elnöke.
Egyre inkább úgy érződik, hogy a magyar kormánypárt nem csak az online világban kerül vesztes helyzetbe.
Elszállók, összeukránozás, levelibéka, választalan, repülőember.