Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Előbukkant a svéd lakberendezési áruház távol-keleti névrokona, és Indonéziában elhalászta előle a névhasználati jogot.
Az indonéziai legfelsőbb bíróság úgy döntött, hogy az IKEA nem használhatja világszerte ismert nevét Indonéziában – írja a Világgazdaság.
A svéd lakberendezési lánc 2006-ban, majd 2010-ben levédette az IKEA-logót és a vele összes ismertetőjegyét, de jogászai nem figyeltek arra, hogy hároméves inaktivitás után a védelem automatikusan hatályát veszti.
Ebbe kötött bele 2013-ban az áruház helyi konkurense, egy rattanbútorgyártó, amit úgy hívnak, hogy Intan Khatulistiwa Esa Abadi (Ikea) és egy Ratania nevű bútoripari cég tulajdonában áll.
Az IKEA közvetlenül nincs jelen az országban, csak a franchise-t adta át egy helyi vállalatnak.
Az IKEA felülvizsgálati kérelmet még benyújthat a legfelsőbb bíróságnak, vagy névhasználati díjat fizethet a Rataniának. Az IKEA névről sem a franchise-t birtokló cég, sem az IKEA nem akar lemondani.Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Az eszközökre, ingatlanokra és a működéssel összefüggő károkra is kiterjedhet a céges biztosítás, de jól kell szerződni.
Számos ponton változik az adózás rendje 2025-ben. Bemutatjuk a cégvezetők figyelmére is érdemes, jelentősebb változásokat.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Érkezik a magyar fesztiválkultúra történetét feldolgozó dokumentumfilm. Arról, hogy miért és hogyan rendeződik át manapság a hazai fesztiválpiac és hogy szeretnek-e egyáltalán a fiatalok fesztiválozni és sörözni, a rendezővel, Csizmadia Attilával beszélgettünk.
15–9-re nyertek a mieink.