Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A kiskereskedelmi forgalom volumene januárban 1,7, a naptárhatással kiigazított adat szerint 2,2 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit - jelentette második becslése és a részletes adatok alapján a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) szerdán.
Mind a nyers, mind a tisztított adat 0,1 százalékponttal nagyobb növekedést mutat a március 3-án kiadott első becslésben közöltnél.
Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelmi üzletekben 1,4 százalékkal csökkent az értékesítés naptárhatástól megtisztított volumene, amiben elsősorban a 7,2 százalékos kiugróan magas bázis hatása játszott szerepet. A volumencsökkenés 0,1 százalékponttal mérsékeltebb az előzetesen jelzettnél.
A nem élelmiszer-kiskereskedelmi üzletekben – az első becslésben közölt 5,7 százalékkal szemben – 6,0 százalékkal nőtt a forgalom, az üzemanyag-fogyasztás a korábban megismerttel azonos ütemben, 4,4 százalékkal emelkedett. Az iparcikkek keresletén belül a textil-, ruha- és lábbelivásárlások 11,2, a bútorok és műszaki cikkek forgalma 11,5 százalékkal nőtt tavaly januárral összevetve.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Az eszközökre, ingatlanokra és a működéssel összefüggő károkra is kiterjedhet a céges biztosítás, de jól kell szerződni.
Számos ponton változik az adózás rendje 2025-ben. Bemutatjuk a cégvezetők figyelmére is érdemes, jelentősebb változásokat.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Érkezik a magyar fesztiválkultúra történetét feldolgozó dokumentumfilm. Arról, hogy miért és hogyan rendeződik át manapság a hazai fesztiválpiac és hogy szeretnek-e egyáltalán a fiatalok fesztiválozni és sörözni, a rendezővel, Csizmadia Attilával beszélgettünk.
15–9-re nyertek a mieink.