Ilyet még nem látott, így kér bocsánatot egy japán cég a jégkrémáremelésért

Egyperces „reklámspot” 26 forint miatt.

  • hvg.hu hvg.hu
Ilyet még nem látott, így kér bocsánatot egy japán cég a jégkrémáremelésért

Japánban egy jégkrémes szeletet gyártó cég reklámjáról beszél manapság mindenki. Ebben nem történik egyéb, mint hogy a a gyár elé szépen sorban kiállt cégvezetők és alkalmazottak egy percig némán állnak, majd bűnbocsánatért esedezve a felvétel végén meghajolnak.

A cégnek 60-ról 70 jenre, vagyis körülbelül 26 forinttal kellett emelnie a termék árát, ez pedig elképesztően népszerűtlen lépésnek számít – a japán gazdaság egyik óriási problémája ugyanis a vásárlóerő fokozatos csökkenése.

A videó alatti zene szövege arról szól, hogy a társaság nem akarta emelni a Garigari-kun jégkrém árát, amelyből egyébként naponta 500 milliót adnak el, a feliraton pedig az áll, hogy 25 évig kitartottak, de most már nem tudnak tovább ezen az árszinten maradni, 60-ról 70-re kell emelni.

A japán cégek az emelkedő költségekre általában a pofit csökkentésével válaszolnak, és egészen addig nem érvényesítik a fogyasztói árakban, amíg tudják.

Tegnap a Suzuki vezetői is ehhez hasonlóan kértek bocsánatot, amikor a japán cég beismerte, hogy manipulálta a fogyasztási adatokat.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Mikor jó egy céges hitelajánlat?

Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.