Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Egyperces „reklámspot” 26 forint miatt.
Japánban egy jégkrémes szeletet gyártó cég reklámjáról beszél manapság mindenki. Ebben nem történik egyéb, mint hogy a a gyár elé szépen sorban kiállt cégvezetők és alkalmazottak egy percig némán állnak, majd bűnbocsánatért esedezve a felvétel végén meghajolnak.
A cégnek 60-ról 70 jenre, vagyis körülbelül 26 forinttal kellett emelnie a termék árát, ez pedig elképesztően népszerűtlen lépésnek számít – a japán gazdaság egyik óriási problémája ugyanis a vásárlóerő fokozatos csökkenése.
A videó alatti zene szövege arról szól, hogy a társaság nem akarta emelni a Garigari-kun jégkrém árát, amelyből egyébként naponta 500 milliót adnak el, a feliraton pedig az áll, hogy 25 évig kitartottak, de most már nem tudnak tovább ezen az árszinten maradni, 60-ról 70-re kell emelni.
A japán cégek az emelkedő költségekre általában a pofit csökkentésével válaszolnak, és egészen addig nem érvényesítik a fogyasztói árakban, amíg tudják.
Tegnap a Suzuki vezetői is ehhez hasonlóan kértek bocsánatot, amikor a japán cég beismerte, hogy manipulálta a fogyasztási adatokat.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Mutatunk újabb hét könyvet, amit nyugodt szívvel ajánlunk a nyárra.
A borbár üzletvezetője szerint a szóváltás nemi irányultságtól független volt.