szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Magyarországon végzik a legnagyobb örömmel munkájukat az értékesítéssel foglalkozó, illetve a szolgáltatóiparban dolgozó munkavállalók Európában, a második és harmadik helyet Lengyelország és Litvánia szerezte meg – derül ki egy friss kutatásból.

Bizarr, de legalábbis érdekes felmérésben ütöttük le a világot. A magyar eladók végzik a legnagyobb örömmel munkájukat – derül ki a Net Happiness Score felmérésből. Magyarország végzett az élen a világ legnagyobb, próbavásárlásokkal foglalkozó cégeket tömörítő szervezete (MSPA) által közzétett, a 2016 első negyedévére vonatkozó Net Happiness felmérés szerint. A legjobb eredményt idén Magyarország érte el 60 ponttal, mögöttünk a lengyelek és litvánok végeztek 55 ás 51 ponttal. Az eredmények azonban egész Európában pozitív tartományban vannak.

Az egyes ágazatokat vizsgálva az egészségmegőrző és szépségápolási (Health & Beauty) szektorban voltak a legboldogabbak a munkavállalók Európa-szerte az év első negyedévében (64 pont), de nem sokkal lemaradva a pénzügyi szektor (53 pont) és a szabadidő-ágazat (51 pont) is az élen végzett.


„Kutatásainkból pontosan tudjuk, hogy a vásárlói élményt rendkívüli mértékben befolyásolja az eladó viselkedése, többek között az, hogy örömmel szolgálja-e ki a vevőt” – hangsúlyozta Mózes István, a felmérést Magyarországon végző ClientFirst Consulting ügyvezetője, az MSPA Europe Igazgatóságának tagja.

Minden száz forintból négyet már a neten költünk el

Szalad az online kisker szekere: tavaly újabb lélektani határon lépett át a webes kiskereskedelmi forgalom, és a rendszeresen internetezők közül már szinte csak tízből egy, aki nem vásárolt digitálisan. A Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért keddi konferenciáján mutatta be újabb piacelemzését az eNET.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!