Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
A Dunántúli Napló szerint a Pécsi Holding megbízott egy vállalkozót a Pécs-Pogányból történő müncheni járatindítás előkészítésével. Valószínűleg a kifutópályát is meghosszabbítanák. Pogány község polgármestere a sajtóból értesült a tervről.
Menetrend szerinti járat indításának szakmai támogatására, illetve a meginduló légiközlekedési szolgáltatás monitoringozására írt ki és zárt le közbeszerzési pályázatot a Pécs Holding. A nyertes vállalkozó nettó 49 802 euróért végezheti ezt a tevékenységet, kifejezetten a Pécs-Pogány és München között közlekedő járatról van szó – olvasható a cikkben.
Ha tényleg sikerülne beindítani a járatot, a müncheni Franz Josef Struß repülőtérre szállhatna le. A pécsi pályázat nyertesének a Lufthansához tartozó regionális repülési társasággal, BMI Regionallal kell együttműködnie.
Girán János pécsi alpolgármester a lapnak azt mondta: a piackutatás szerint München a legideálisabb célpont ahhoz, hogy oda induljon az első menetrend szerinti járat. Pécsen sok német egyetemista tanul, ráadásul Bajorország fővárosának gazdaságfejlesztő szerepe is elvitathatatlan. A tervek szerint október végén derülhet az ki, hogy milyen gyakorisággal, és mikor célszerű járatokat indítani – tette hozzá.
A lap úgy tudja: a járatot jövő tavasszal indítanák el, és már középtávon, két-három éven belül meghosszabbítanák a kifutót, ha bejön a terv. Utóbbit egy logisztikai bázis építésével egyidejűleg, uniós forrásból tervezik.
A pogányi polgármester azt mondta: nem szóltak nekik
Pogány polgármestere szerint szomorú, hogy a sajtóból kellett megtudnia a müncheni járat tervét, még ha a működtetésbe a községnek nincs is beleszólása – mondta Dragovácz Ágnes. A várossal fennálló szerződés tájékoztatási kötelezettséget előírt volna, ráadásul nemrég kezdtek tárgyalni az év végén lejáró hosszú távú területbérleti szerződés megújításáról Pogány alpolgármesterével, és ott nem hangzott el ilyen – tette hozzá.
Még inkább meglepte a polgármestert a kifutópálya hosszabbításának terve. Azt mondta: nem tud erről semmit, de ők a terület felett őrködő cégben több mint 25 százalékkal rendelkeznek, nélkülük ilyen döntést szinte biztosan nem lehet hozni. Az építés idején egyébként a helyiek tiltakozása miatt sem épült nagyobb kifutó – emlékeztetett.
A Pécsről induló müncheni járatról a HVG is írt ebben a hónapban.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
A kegyelmi botrány után is trükköznek a gyermekvédelemben a számokkal, hogy Orbán Viktor elmondhassa, vállalható az állami gondozás állapota. A családjukból kiszakadó gyermekek ezt először a túlzsúfolt, eszköztelen befogadóotthonokban tapasztalják meg.
A tiltottá lett Pride üzenete aktuálisabb, mint valaha.
A Tisza Párt elnöke úgy nyilvánult meg félreérthetetlenül a Pride-ról, hogy le sem írta a rendezvény nevét.
Az indoklás szerint azért, mert nem fellebbeztek a tiltás ellen, de a szervező főváros szerint nem is kell engedély.
Mindenki azt találgatja, hogyan alakul a szombati Pride. Nemzetközi lapszemle.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
A többi uniós ország megvan Orbán nélkül is, legalábbis egy bizonyos pontig.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast új adásában.