szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Az első fél évben 11,3 százalékkal nőtt a légiáru-forgalom a budapesti repülőtéren, ilyen növekedésre szinte sehol sincs példa. A világ nagy repülőterei közül májusban Hongkong 1,1 százalékos, Frankfurt 1,7 százalékos, míg Peking 5,1 százalékos visszaesésről számolt be – közölte a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér üzemeltetője, a Budapest Airport.

A Budapest Airport forgalma dinamikusan növekszik – egy hónap alatt 6770 tonna légi teherárut kezeltek a budapesti repülőtéren – miközben a cargo-iparág komoly növekedési gondokkal küzd egész Európában. A földrészen májusban mindössze 2,7 százalékos növekedést regisztráltak, Amerikában és Afrikában visszaesett a forgalom.

A cég szerint a Budapesten tapasztalható cargo forgalom növekedésében közrejátszik, hogy az öbölmenti Qatar Cargo idén márciusban felújította járatait. Az Airbus A 330F típusú géppel egyszerre akár 60 tonnányi árut lehet eljuttatni Dohába, és innen a világ szinte bármely pontjára a Qatar Airways hálózatán keresztül. Továbbra is jól teljesítenek a már régóta Budapesten működő teherszállító légitársaságok, így a luxemburgi Cargolux és a török Turkish Cargo is. 

A forgalom növekedésében jelentős szerepet játszottak a hosszú távú utasszállító járatok is, köztük az Air China pekingi gépe vagy a kanadai Air Canada Rouge torontói járata – mondta Kossuth József, a Budapest Airport cargo-fejlesztési vezetője.

Hozzátette, a magyar gazdaság teljesítőképessége azon is lemérhető, hogy az Air China gépén Kínába mindig szinte a teljes cargo-rakteret sikerült eladni Peking irányába, ami járatonként akár 10-12 tonnát is jelenthet. Előrejelzéseik szerint minden feltétel adott ahhoz, hogy Budapest rövid időn belül Kelet-Európa légiáru-központjává fejlődjön.

A forgalmi előrejelzések alapján – a BUD 2020 ötvenmilliárd forintos fejlesztési program részeként – a Budapest Airport máris megkezdte egy új raktárbázis fejlesztését az 1 Terminál tőszomszédságában az egyik nagy európai légi csomagküldő vállalat számára. Az építkezés már zajlik, a beruházás teljes összege elérheti a 3 milliárd forintot.

Emellett a Budapest Airport előkészíti egy új légiteheráru-bázis, az úgynevezett Cargo City építését a 2. Terminál Vecséshez közelebb eső részén, ahol akár évi 200 ezer tonna légi teheráru kezelésének megfelelő raktári és irodai kapacitást hoznak létre a következő években – közölte.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Az én hetem: Lackfi János látja a home office-ban lopakodó lelket és halált

Az én hetem: Lackfi János látja a home office-ban lopakodó lelket és halált

Késsel fenyegetett meg egy férfit egy teherautósofőr a 8-as főúton

Késsel fenyegetett meg egy férfit egy teherautósofőr a 8-as főúton

Azt hiszi, nem csapja be magát? Máris itt van 8 lehetőség

Azt hiszi, nem csapja be magát? Máris itt van 8 lehetőség