Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Az első fél évben 11,3 százalékkal nőtt a légiáru-forgalom a budapesti repülőtéren, ilyen növekedésre szinte sehol sincs példa. A világ nagy repülőterei közül májusban Hongkong 1,1 százalékos, Frankfurt 1,7 százalékos, míg Peking 5,1 százalékos visszaesésről számolt be – közölte a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér üzemeltetője, a Budapest Airport.
A Budapest Airport forgalma dinamikusan növekszik – egy hónap alatt 6770 tonna légi teherárut kezeltek a budapesti repülőtéren – miközben a cargo-iparág komoly növekedési gondokkal küzd egész Európában. A földrészen májusban mindössze 2,7 százalékos növekedést regisztráltak, Amerikában és Afrikában visszaesett a forgalom.
A cég szerint a Budapesten tapasztalható cargo forgalom növekedésében közrejátszik, hogy az öbölmenti Qatar Cargo idén márciusban felújította járatait. Az Airbus A 330F típusú géppel egyszerre akár 60 tonnányi árut lehet eljuttatni Dohába, és innen a világ szinte bármely pontjára a Qatar Airways hálózatán keresztül. Továbbra is jól teljesítenek a már régóta Budapesten működő teherszállító légitársaságok, így a luxemburgi Cargolux és a török Turkish Cargo is.
A forgalom növekedésében jelentős szerepet játszottak a hosszú távú utasszállító járatok is, köztük az Air China pekingi gépe vagy a kanadai Air Canada Rouge torontói járata – mondta Kossuth József, a Budapest Airport cargo-fejlesztési vezetője.
Hozzátette, a magyar gazdaság teljesítőképessége azon is lemérhető, hogy az Air China gépén Kínába mindig szinte a teljes cargo-rakteret sikerült eladni Peking irányába, ami járatonként akár 10-12 tonnát is jelenthet. Előrejelzéseik szerint minden feltétel adott ahhoz, hogy Budapest rövid időn belül Kelet-Európa légiáru-központjává fejlődjön.
A forgalmi előrejelzések alapján – a BUD 2020 ötvenmilliárd forintos fejlesztési program részeként – a Budapest Airport máris megkezdte egy új raktárbázis fejlesztését az 1 Terminál tőszomszédságában az egyik nagy európai légi csomagküldő vállalat számára. Az építkezés már zajlik, a beruházás teljes összege elérheti a 3 milliárd forintot.
Emellett a Budapest Airport előkészíti egy új légiteheráru-bázis, az úgynevezett Cargo City építését a 2. Terminál Vecséshez közelebb eső részén, ahol akár évi 200 ezer tonna légi teheráru kezelésének megfelelő raktári és irodai kapacitást hoznak létre a következő években – közölte.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
„Én itt már minden »hülyére« szavaztam. Értelmes, világlátott, anyagilag stabil helyzetben lévő embernek szerintem tilos politikai párt közelébe mennie itthon” – mondja a magyar „orr”. HVG-portré.
Dopeman a „Jó arcok”-at, Kocsis Máté a „Zebra” nevű kört vezeti. Na de melyik kört vezetheti Schmidt Mária?
Nem kell már tartós tejet venni, jön a világháború, kivéve Magyarországon – üzeni Orbán. Megnéztük, mi igaz az állításaiból.
Kellemes zenei aláfestés jellemzi, egy mosolygó pap is felbukkan benne.