Gyors, biztonságos és olcsó fizetési mód – ez a qvik
Van a kártyás fizetés elfogadásánál jóval olcsóbb megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Körülbelül 90 millió euróba kerül az utaskísérők egyhetes sztrájkja az Air France-nak – mondta Frédéric Gagey elnök kedden a France Info hírrádiónak.
A veszteség tetemes, egy hosszú hatótávú repülőgép árával ér fel. Emellett "nagyon negatív hatása" volt a légitársaság imázsára, hiszen a nyári szabadságolások kellős közepén 180 ezer ember kényszerült a tervezetthez képest más időpontban utazni – nyilatkozta az elnök.
A munkabeszüntetés múlt hét szerdán kezdődött, azóta több mint 900 járatát törölte az Air France. Az utolsó napon, kedden a járatok 10 százaléka maradt a földön, szemben az előző napi 20 százalékkal. Kedden minden interkontinentális járat elindult, míg az európai és a belföldi járatoknak körülbelül 85 százalékát tudták elindítani, miután az utaskísérők 25 százaléka nem vette fel a munkát.
A nyári főszezonban naponta átlagosan ezer Air France-járat közlekedik, 130-150 ezer utassal.
A munkabeszüntetés oka, hogy a szakszervezeteknek és a vállalatnak nem sikerült megállapodniuk a béreket és a munkakövetelményeket is szabályozó kollektív szerződésről, amely októberben lejár. A munkáltató azt javasolta, hogy a megállapodást hosszabbítsák meg 17 hónappal. A szakszervezetek viszont azt szeretnék, ha az új megállapodás legalább három évre szólna.
A munkáltató azt javasolta a szakszervezeteknek, hogy augusztusban folytassák a tárgyalásokat a kollektív szerződésről.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál jóval olcsóbb megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A papírmentes nyugtaadás mellett egyszerűbb használatot és költségcsökkentést hoz az átállás.
Egyelőre nincs jele annak, hogy önkormányzatok sora készülne mielőbb bevetni az új „fegyvert”, amellyel fékezhetik a lakosságszámuk növekedését.
Kapu Tibor és három űrhajóstársa már a SpaceX űrhajójában várja, hogy útnak indulhasson a 14 napos küldetésére.
A Lázár János vezette szakminisztérium valakikkel egyeztetett a plázastop szigorításáról, s azt ígérte, a kormány nem fog (vissza)élni a plusz engedélyezési jogkörrel.
Barthel-Rúzsa Zsolt vállalkozása, a Századvég International Zrt. 2022-ben még 162 milliós profitot termelt, ez tavaly szűk 12 millióra zsugorodott. Igaz, a köztes, 2023-as év még rosszabb volt.
Kreitler-Sas Máté azt mondta, hogy nem fizet az énekesnek és szürreálisnak tartja, hogy az a Delhusa Gjon akarja beperelni, aki notóriusan megsértette a közlekedési szabályokat Újbudán.
Maszúd Peszeskján azt mondta, hogy kész rendezni a nézeteltéréseket az Egyesült Államokkal és nyitott a nukleáris tárgyalások újrafelvételére.
Elemzésünk a Tisza és a Fidesz első szakpolitikai vitájáról.
Kiteljesedik a dinamikus árazás, akár napról napra változhat a nagykereskedelmi ár, s annak nyomán a kiskereskedelmi ár.
Megerősítették, hogy készek a kutatóhálózatról leválasztandó négy központ átvételére.