szerző:
Patyi Máté
Tetszett a cikk?

Boldog Bence kerítésépítő diákként kezdte a Szigeten, ma már saját cégét vezeti egy olyan piacon, ahol megrendelés bőven akad. Sőt, néha át is kell passzolni a "konkurenciának", mert nem győzik kapacitással.

Ez a történet is álmodozással indult, ami azonban többévnyi fesztiválozás után végül valóra vált. „Mindenki közülünk arról álmodott, hogy egyszer bekerül az fesztiválszervező irodába. Mindenki azt hitte, hogy k*rvára ért a fesztiválszervezéshez, hogy tudunk mindent, közben pedig nem…”

Bee hepi

Így kezdte Boldog Bence, aki mindössze 27 évesen már saját cégét vezeti, miközben korosztályában ritka az olyan fiatal is, aki egyáltalán kirepül a családi odúból és akár munkavállalóként is már önálló, és teljesen a saját lábára áll.

Tizennyolc évesen, az akkori barátnőm bátyja volt a műszaki vezető a Szigeten és megkérdezte, hogy nincs-e kedvem építeni és kerítést pakolni a saját csapatában, a Rohambrigádban?

Bencének ötévnyi kitartó „rohamozás” után műszaki koordinátorként sikerült bekerülni az irodába. Ekkor már az volt a feladata, hogy a fesztiválok dekorációit és elsősorban fényeit készítő cégekkel tartsa a kapcsolatot. Bár kezdetben természetesen volt segítsége, teljesen rábízták, hogy kit hívjanak majd a fesztiválra egy adott dekorációt elkészíteni. Bence volt az is, aki kiment a terepre és megmondta, hogy „ez jó, vagy nem jó”, illetve gyakran eligazította ezeket a cégeket.

„Kezdetben nagyon fiatalnak éreztem magamat ehhez a munkához, ráadásul ekkor még főiskolára is jártam évközben mellette, így holtidőben nyilván nem tudtam annyira hatékonyan ellátni a feladatom” – meséli Bence, aki ezért végül úgy döntött, inkább ott is hagyja a sulit, „ami csak vitte a pénzt”.

Kattintson galériánkért!
beehepi

De hiába ért két éven belül a csúcsra – a Fridge fesztivál szervezésében is komoly feladatokat kapott – a Sziget abban az évben veszteséges volt, így leépítések következtek.

Voltak, akik mondták, hogy szólnak pár jó szót az érdekemben, de gondoltam: ne már, ha erre szükség van, akkor inkább hagyjuk.

Egy olyan cégnél talált munkát, amelynek a vezetőjével még a szigetes munkák során lettek jóban. Bence a jó fesztiválos kapcsolatai révén tudta vinni neki a munkát, mivel ő pontosan tudta, hogy hol vannak a piaci rések, hiszen tisztában volt korábbi főnökei és saját korábbi igényeivel.

Bee hepi

Hiába jöttek azonban a megrendelések, és profitált nagyon szépen ez a cég, Bence szerint a vezetője egy álmodozó volt, aki erőn felül költött a kreatív, ugyanakkor kockázatos ötleteire, így a cég végül körbetartozásokat halmozott fel és nem tudta kifizetni alkalmazottait. „Én akkor is a munka részével foglalkoztam és szerencsére sikerült jó viszonyban maradnom a sokszor fizetség nélkül maradt alvállalkozókkal is. És mivel ekkor nem kaptunk annyi pénzt sokszor, mint ami be volt ígérve, úgy voltam vele, hogy 150 ezerért nem éri már meg annyira ez a meló.

Így jött az ötlet, hogy miért ne csináljam meg a saját cégemet?

Bencének több év fesztiválozás után megvoltak a kapcsolatai, amiket az újabb munkahelyén csak tovább gyarapított. Ezzel együtt sem volt könnyű viszont megcsinálni a fénydekorációkkal foglalkozó Bee Hepi Lights Kft.-t.

Éppen ezért kezdetben édesapja elfekvő cégével indította be saját vállalkozását. Alapvetően ekkor is kapcsolataira épített és a Szigettel való sikeres tárgyalások után már ügyvezetővé válása után nem sokkal voltak megrendelései. Édesapja a cégen keresztül viszont ekkor másféle feladatokba kezdett, amelyekkel már nem szeretett volna közösködni, ezért „tékozló fiúként” úgy döntött, hogy felkeres egy ügyvédet, aki majd bevezeti a vállalkozóvá válás ismereteibe. A vállalkozóvá válás, a cégalapítás és vezetéssel járó adminisztráció aztán annyira megviselte, hogy még a kezdetek kezdetén néha azon is gondokozott, hogy inkább visszamegy a Szigetnek dolgozni.

Kattintson galériánkért!
beehepi

Bence egyelőre egyedüli főállású alkalmazott a cégében, a fesztiválszezonban viszont akár tíz embernél többet is alkalmaz.

Az emailek végén még a Szigetnél mindig csak annyit írtam befejezésnél, hogy üdv, B.

Így adott volt, hogy a „Be” benne lesz a cégnévben, de a folytatáson se kellett sokat gondolkodni, ami viszont saját nevéből adódik. "A Be Happy elcsépeltnek tűnt, és valami frappáns logót is szerettem volna, szóval megcsavartam még egy kicsit és így lettünk „Bee Hepi”, a boldog-szorgos méhecskék." Ekkor még nem is sejtette, hogy a magyarul és fonetikusan leírt happy (ami hepi) mekkora kihívás elé állítja majd azokat, akik számlákat állítanak ki a Bee Hepi Lights Kft.-nek.

A szigeten több mint 30 kilométer fényfüzért tettek fel idén, és további 1500 méter egyéb dekorációt, a lampionok és kisebb lámpák mellett. A nagy fesztiválokon kívül idén már olyan „kisebb” megrendelői is voltak a cégnek, mint a JuniBor fesztivál, Budafoki Bor és Pezsgő fesztivál. Az amúgy telítettnek semmiképpen sem mondható piac már-már – a cégek számát tekintve is – családiasan működik, szereplői készséggel kisegítik egymást, ha egy-egy megrendelésnél megszorulnának, vagy gond nélkül passzolnak át melókat a "konkurenciának".

Kattintson galériánkért!
beehepi

A fények bérlése kapcsán Bence úgy fogalmazott, hogy a Szigetnek van erőforrása, neki pedig egy „know how”-ja és többéves tapasztalata, így mindkettejüknek megéri az együttműködés. Szóval akad munka már így is bőven, és ezért döntött úgy, hogy az egyébként a kezdetben kizárólag a Szigettől bérelt fénytechnika egy részét saját magának is beszerzi. Erre 1 millió forint körüli összeget költött.

Lehet Fröccsteraszt is csinálni a kertben.

„Most hívjam fel a Tomorrowlandet, hogy: Sziasztok, itt vagyok, én is fényekkel foglalkozom?” Hogy hogyan és merre lehetne hatékonyan terjeszkedni, azt még nem igazán látja a fiatal vállalkozó. A nyári fesztiválszezon mellé most bővítené a magánjellegű megrendeléseket a holtidőben, ezért egy esküvői dekorációkkal is foglalkozó céggel kezd majd együttműködésbe. „De biztosan akadnak majd olyanok is, akik alkalomadtán Fröccsteraszt szeretnének csinálni a hátsó kertbe.” Valószínű, mert bár a vállalkozást csak idén tavasz elején alapította Bence, eddig már több mint 20 millió forint bevételt hozott.

A közösségi médiában fiatalságából fakadó jártassága azonban meglepő módon nem hozott különösebb előnyt az idősebbekkel szemben.

Tettem bele pénzt, és jöttek is a lájkok, de megrendelőt egyelőre nem hozott.

A fiatal cégtulajdonos arra a kérdésre, hogy miben érzi magát fiatalként különbözőnek vagy másnak idősebb társainál, azt válaszolta, hogy számára még fontos, hogy szépet alkosson. „Sokszor érzem, hogy más, idősebb emberek vezette cégek, vagy a szezon vége fele az én srácaim is csak kimennek és 'jóazúgy' alapon csak felrakják, amit csinálnak. Egyfelől megszereted, ami a tied, másfelől szeretem a fény és árnyék játékát.” Ez olyannyira bejön, hogy Bence a cég egy részének megvásárlásával esetleg felbukkanó – azaz tőkeinjekciót hozó – befektetőkkel igazából nem is tárgyalna szívesen, „többségi részt biztosan nem adnék senkinek”.

Már most elkelt a jövő évi Sziget-bérletek negyede

Jövőre lesz a 25. Sziget, ennek apropóján 25 órás akciót hirdetett a fesztivál szeptember 25-én. Az összesen kiadható hetijegyek 25 százaléka elkelt.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!