Maximális bírság az üdülési jogokkal variáló cégnek

Megtévesztette a fogyasztókat üdülési jogok eladásáról szóló ajánlataival a Royal Marketing Európa Kft., amit a Gazdasági Versenyhivatal 12 milliós bírsággal ”jutalmazott”.

  • hvg.hu hvg.hu
Maximális bírság az üdülési jogokkal variáló cégnek

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) maximális bírságot – 12.192.100 forintost – szabta ki a jogsértésért a társaságra.

A szervezet a döntésében megállapította, hogy a Royal Marketing Európa Kft., amely 2014 januárjától 2016 júniusáig telefonos és személyes egyeztetések keretében, valamint a weboldalán népszerűsítette üdülési jogokkal kapcsolatos ajánlatait

  • valótlanul állította, hogy üdülési jogok másodlagos értékesítésével foglalkozik, és e tevékenységében eredményes, mert valójában ezzel ténylegesen nem foglalkozik;
  • elhallgatta – megsértve ezzel az ágazati szabályokban foglalt tájékoztatási követelményt –, hogy a fogyasztóknak lehetőségük van elállási joguk gyakorlására a megbízási szerződés megkötését követően;
  • nem törekedett a jóhiszeműség és a tisztesség alapelvének megfelelő gyakorlatra a fogyasztókkal történő kapcsolattartásában.

A GVH a cégnek az érintett szolgáltatás értékesítéséből származó bevételből indult ki, amikor megállapította a bírság mértékét. Súlyosító körülményként értékelte egyebek mellett, hogy a cég kereskedelmi gyakorlata több szempontból is jogsértő volt, a fogyasztók széles körét érte el, illetve időben elhúzódott.

Az sem tetszett a GVH-nak, hogy a megcélzott fogyasztói kör jelentős része idősebbekből áll, akik minél hamarabb és nagyobb áldozatot is vállalva szeretnék meglévő üdülési jogukat eladni, így kifejezetten nyitottak és érzékenyek az ilyen üzenetekre.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Aktuális pályázatok

Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.