"Bármi lehetsz" - nagyon bejött a Barbie-forradalom

A vártnál nagyobb bevételre tett szert az amerikai Mattel, mert jelentősen emelkedett a kereslet a Barbie babák iránt.

  • MTI MTI

A Mattel bevétele 1 milliárd 795 millió dollár volt a szeptember végén zárult három hónapban. Ez csak 3 millió dollárral haladja meg az egy évvel korábbit, de elemzők csökkenésre számítottak. 

A jelek szerint sikeresnek tűnnek a cég erőfeszítései, hogy megújítsák az ikonikus terméket, a Barbie babát. A harmadik negyedévben 15,8 százalékkal nőtt a Barbie-k eladása. 

Tavaly és tavalyelőtt még csökkent a babák eladása, mert a kislányokat más játékok kezdték el érdekelni, nagyobb figyelmet kaptak többek között az elektronikus játékok és a tabletek.

A Mattlelnél ezért új kollekcióval rukkoltak elő, a hagyományos külsejű, azaz hosszú szőke hajú és karcsú babák mellett januártól a legkülönbözőbb bőr-, szem- és hajszínű, és háromféle testalkatú Barbie babákat is árulnak. 

A cég megváltoztatta marketingstratégiáját is, a babákkal már nem egy szép arc üzenetét sulykolják, hanem "bármi lehetsz" jelszóval azt hangsúlyozzák, hogy a nők sokra vihetik a különböző foglalkozásokban. 

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Egy Orbán-kormány nem érne meg négy évet sem Franciaországban

Egy Orbán-kormány nem érne meg négy évet sem Franciaországban

Jehan Paumero húszas évei elején, bordeaux-i bölcsészként jött Magyarországra 2003-ban, miután elfogadta egy pécsi gimnázium állásajánlatát. Előtte csak a Sziget miatt járt itt, de megígérte magának, hogy még visszatér – egy helyett végül több mint húsz évet maradt. Hogyan látja egy köztünk élő francia a magyarokat? Miért érzi itt szabadabbnak magát, mint otthon, és mi az, ami miatt közelebb érzi magához a magyar társadalmat? Mit gondolnak a franciák Magyarországról, és mit válaszol, ha nekiszegezik a kérdést, hogy milyen diktatúrában élni?