szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A vártnál nagyobb bevételre tett szert az amerikai Mattel, mert jelentősen emelkedett a kereslet a Barbie babák iránt.

A Mattel bevétele 1 milliárd 795 millió dollár volt a szeptember végén zárult három hónapban. Ez csak 3 millió dollárral haladja meg az egy évvel korábbit, de elemzők csökkenésre számítottak. 

A jelek szerint sikeresnek tűnnek a cég erőfeszítései, hogy megújítsák az ikonikus terméket, a Barbie babát. A harmadik negyedévben 15,8 százalékkal nőtt a Barbie-k eladása. 

Tavaly és tavalyelőtt még csökkent a babák eladása, mert a kislányokat más játékok kezdték el érdekelni, nagyobb figyelmet kaptak többek között az elektronikus játékok és a tabletek.

A Mattlelnél ezért új kollekcióval rukkoltak elő, a hagyományos külsejű, azaz hosszú szőke hajú és karcsú babák mellett januártól a legkülönbözőbb bőr-, szem- és hajszínű, és háromféle testalkatú Barbie babákat is árulnak. 

A cég megváltoztatta marketingstratégiáját is, a babákkal már nem egy szép arc üzenetét sulykolják, hanem "bármi lehetsz" jelszóval azt hangsúlyozzák, hogy a nők sokra vihetik a különböző foglalkozásokban. 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!