Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
A McDonald's 18 millió euró (5,5 milliárd forint) kártérítésért perli Firenze városát, amiért megtagadták a cégtől az engedélyt arra, hogy éttermet nyisson a reneszánsz műemlékváros szívében, a világhírű Dóm téren.
Az amerikai gyorsbüfélánc a regionális közigazgatási bíróságnál diszkrimináció miatt jelentette fel Firenzét. "Teljes mértékben egyetértünk azzal, hogy meg kell védeni a művészeti örökséget és a történelmi olasz városközpontokat, a hagyományokat és a történelmi kis boltokat, de nem fogadhatunk el hátrányosan megkülönböztető szabályozást" – jelentette be közleményében a gyorsétteremlánc.
Dario Nardella polgármester civil csoportok nyomására júniusban tagadta meg az engedélyt az amerikai multitól, hogy gyorsbüfét nyisson az UNESCO világörökségi listáján is szereplő óvárosban, a Santa Maria del Fiore katedrális tőszomszédságában. Júliusban egy örökségvédelmi szakértői testület is megerősítette a tilalmat.
Firenze első embere azt bizonygatja, nincsenek semmiféle előítéletek a nemzetközi étteremlánccal szemben, amit szerinte az is bizonyít, hogy a McDonald's kilenc másik éttermet működtet a városban, de védeni akarják a hagyományos vendéglátóhelyeket.
Az olasz sajtó szerint az étteremláncot annál is inkább feldühítette az engedély megtagadása, mert úgy módosított üzleti modelljén, hogy mindenben megfeleljen a firenzei elvárásoknak. A januárban életbe lépett szabályok előírják, hogy a történelmi városközpontban újonnan nyitandó éttermek legalább 70 százalékban tájjellegű termékeket kínáljanak.
Mivel a regionális közigazgatási bíróság döntése fellebbezhető, Firenze és a McDonald's akár évekig is pereskedhet egymással.
Rómában is sokan, köztük befolyásos bíborosok ellenzik azt, hogy a multinacionális gyorsbüféhálózat éttermet nyisson a Vatikánban, a Szent Péter-bazilika közelében. Az egyházi városállamban a Szentszék vagyonügynöksége adott bérbe hatalmas méretű üzlethelyiséget az étteremláncnak egy olyan épületben, ahol kardinálisok is laknak.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Az Evergrande csődje óta tudhatjuk: elég nagy bajok vannak a kínai ingatlanszektorral. A fejlesztők most is abban reménykedtek, hogy az állam kisegíti őket, Peking azonban csalódást keltett. A kínaiak igazi problémáját azonban semmilyen tőkeinjekció nem tudná megoldani.
„Mindent megtettetek, hogy ártsatok a fiataloknak. Hoffmann Rózsától Balog Zoltánon át odáig, hogy bekúrtátok inkább az egész oktatást a rendőrség alá, mert más tervetek nem is volt, mint hogy kuss legyen.”
Ajánló a HVG legfrissebb számából.