Vannak hatékony eszközök a devizapiaci kockázatok kezelésére
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
A legtöbb járat már nem is létezik, mégis adnak el rá jegyeket. A hatóságok tehetetlenek, még a bírságot sem képesek behajtani.
5 milliárdos veszteséggel rendelkezik az Orangeways nevű fapados buszjáratokat szervező cég – írja a Magyar Narancs. A lap szerint buszok már csak hébe-hóba indulnak, a többnyire fiktív járatokra valódi pénzért árulja a jegyeket a fuvarozási engedéllyel már nem rendelkező tulajdonosi kör. A bedőlő cégek helyére rendre újak kerülnek, és úgy tűnik, a hatóságok tehetetlenek.
A kétezres évek közepén Kovács Miklós György találta ki a fapados légitársaságok működési elvének átültetését a nemzetközi buszoztatásba. Kovács megkereste egykori munkatársát, Kedves Ferenc nagyvállalkozót, aki 200 millió forinttal beszállt: 2007-ben így létre jött az Orangeways Zrt. A társaság hamar népszerű lett, a csúcson évi 300 ezren utaztak a céggel. 2010 szeptemberében Kedves Ferenc azonban eladta az eddigre 1,4 milliárdos veszteséget felhalmozott Orangeways Zrt. 90 százalékát az erre a célra gründolt ORW Hungáriának. Az új tulajdonosok a központi társaságot átnevezték (Tribune Ventures Hungary), és a különböző tevékenységeket más-más Orangeways-cégekbe szervezték ki, ám a likviditási problémák nem szűntek meg. Egyre gyakoribbak lettek a járatkimaradások, elmaradtak a fizetések. A romló pénzügyi helyzetre reagálva az Orangeways kezdte eladogatni a buszait.
A Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) arról tájékoztatta a Magyar Narancsot, hogy az orangeways.hu oldalon lévő utastájékoztató nem felel meg az érvényes jogszabályoknak, és az oldalról az sem derül ki, mely cég végzi a szolgáltatást. Eddig 17,3 millió forint bírságot szabtak ki a cégre, ami viszont elérhetetlennek bizonyult a hatóság számára is. A társaság a bírságokat nem fizette be, ezért az NKH végráhajtást kért a NAV-tól, sőt egy idő után megtiltotta az Orangeways személyszállítási szolgáltató tevékenységét.
A hatóság azzal az ORW Hungáriával szemben intézkedett, mely úgy tűnt, négy éve valóban kiszállt az üzletből és megszűnt. 2012 óta nem is mutat életjelet, ám a hatóság felé a mai napig ők végzik a buszoztatást – év eleje óta engedély nélkül.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Akkor igazán előnyös egy ilyen beruházás, ha a fogyasztás jelentős része egybeesik a napsütéses időszakokkal.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dőlt el, hogy a fővárosi képviselők kiigazították a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, így van újra érvényes büdzséje a fővárosnak – év végéig. Ha nem így lett volna, durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellett volna készülni.
Arról is beszélt, ha szemmel lehetne ölni, Brüsszelben egy sortűzzel elintézték volna.
A kormánypárt támogatottsága pedig mélyponton van.
Ha erre nincs jó válasz, a százezres menet csak színes emléknek lesz jó.
A volt vezérkari főnök azt mondta, jobb lenne, ha például a kézigránát-baleset miatt elrendelt vizsgálat eredményét tennék közzé végre.
A légitársaság szerint még este tíz óra előtt újra felszállhatnak.