Pályázati pénzosztás a parlamenti választások előtt – hol tartunk most, és mire érdemes készülni?
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Elindult az OKJ-s képzés, fejenként egymilliót tolnak bele.
Annyira kevés Magyarországon a teherautó- és kamionsofőr, hogy az állam hajlandó milliárdokat ölni a képzésükbe. Becslések szerint 6 ezer sofőrt tudnának azonnal felvenni a magyar fuvarozók, ezért 2015 nyarán elindult egy – most is futó – állami program, amelyben teljes mértékben átvállalták a képzés költségét a jelentkezőktől (a kamion vezetésére jogosító papírok összeszedése ugyanis könnyen félmillió forintos költséget jelenthet, és ez is gátja az új sofőrök munkaerőpiacra kerülésének).
Először tolongtak is a jelentkezők, ám később kiderült, hogy a 23 ezer regisztráltnak csak kis része tudja elvégezni a programot.
Most azonban egy újabb lehetőséget is finanszíroz az állam: OKJ-s tanfolyam lett a teherautó- és kamionsofőr képzés, az első tanfolyam közel 60 fővel már el is indult. „Nem csak azt reméljük ettől, hogy újabb sofőrök végeznek, hanem azt is hogy ők minden eddiginél alaposabb szakmai tudással rendelkeznek majd” – mondta a hvg.hu-nak Dittel Gábor, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestületének (NiT Hungary) ügyvezető főtitkára.
Tehát ahhoz, hogy valakiből kamionsofőr legyen, alapvetően két utat lehet választani: vagy önerőből kell megfinanszírozni a jogosítvány, az orvosi és pályaalkalmassági vizsgálat, illetve az úgynevezett GKI tanfolyam díját, vagy a megyei szakképzési centrumoknál be lehet iratkozni az OKJ képzésre (esti vagy hamarosan nappali is), amelyben az összes fent említett képzés benne van, és még több is.
Előbbi megoldás ugyan gyorsabb (akár fél év alatt is teljesíthető), utóbbi viszont egy tanévbe telik, ugyanakkor a jelentkezőnek díjmentes. A körülbelül egymilliós fejenkénti tandíjat az állam kifizeti.
A kamionsofőr hiány egyik legfőbb oka viszont a munkaerő nyugatra vándorlása, az ottani magasabb bérek miatt. Azt a lehetőséget pedig egyik program sem zárja ki, hogy az állam költségén kiképzett friss magyar sofőr a papírjaival rövid időn belül elvándoroljon.
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?
A szomszéd ugyanabban a házban már egy másik lakást is hasonló körülmények között szerzett meg.
Az M100-nak 2021-ben egyszer már nekifutottak.
Vasárnap este történt a tragédia.