Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Dupla áron adta a brit Tesco a nőknek szánt termékeket, most azonban engedtek a tiltakozóknak.
Szexista árazást jelent-e, ha a női termékeket jóval drágábban árulja egy bolt? A Tesco vezetői úgy döntöttek, nem várnak tovább, amíg mások erről vitáznak, a cég brit üzleteiben első lépésként nagyjából megfelezték a női borotvák árát, hogy ugyanannyiba kerüljenek, mint a férfiaknak gyártott darabok. A saját márkás, kétpengés eldobható borotva férfi változata például ötös csomagban 1 fontba kerül, a nőiért pedig eddig két fontot kértek el, de a többi gyártó árainál is hasonló volt a különbség.
A briteknél egyre erősebb a kampány a nők adójának vagy rózsaszín adónak is nevezett túlárazások ellen, annyira, hogy most már a politikusok is észrevették, és egyre többen szállnak rá a boltokra, ha igazságtalanságot látnak. Márpedig van is miért kritizálni: egy tavalyi felmérés szerint a női ruhák, szépségápolási cikkek, vagy épp az inkább lányoknak szánt játékok átlagosan 37 százalékkal drágábbak, mint a hasonló előállítási költségű, de férfiaknak való termékek. Sőt, máshol is látszott a különbség, jóval drágábban lehet például sok helyen tollat szerezni, ha a vevő épp rózsaszínt keres. A kritikát nem csak a Tesco kapta meg, gyakorlatilag az ország összes nagy üzletláncánál ilyen árazással találkoztak a felmérés készítői.
Persze a helyzet valójában nem ennyire egyszerű, a gyártók és a boltok szerint épp a gyártás árai mások. Épp a Tesco indokolta korábban az árkülönbséget azzal, hogy a férfi borotvákból sokkal többet adnak el, emiatt olcsóbb az előállítás.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
A nők szerepét igyekszik erősíteni egy igencsak férfias szakmában Carolina Vergnano, aki négy éve áll a család nevét viselő olasz kávémanufaktúra élén.
Politikusokat, és résztvevőket kérdeztük Tusványoson arról, hogy el tudják-e képzelni, hogy a Fidesz 2026-ban ellenzékbe kerül.
Játékosai az új szezonban “Forever 20” feliratú mezben fognak játszani. Jota a 20-as számot viselte.