Csak a fiataloknak érdekes az Ikea-féle legóbútor

Már a 30-as éveik második felétől elfordulnak az Ikeától a vásárlóik.

  • hvg.hu hvg.hu
Csak a fiataloknak érdekes az Ikea-féle legóbútor
Facebook / Vox

Az Ikea tényleg a fiatalok belépő áruháza, amint kicsit jobban megy, "kinövik" a bútorlegózást. Az USA-ban – ahol az áruházak több mint 10 százaléka működik – az Earnest, fogyasztási hitelekben utazó cég által készített felmérésből az derül ki, hogy a fogyasztók nagyjából 34 éves korukig tolják a lapra szerelt svéd bútorokat.

Az első lakásukat lakhatóvá teszik az Ikeából, de elég hamar, harmincas éveik első felében felhagynak az Ikeába járással. Ez után sokkal inkább a finomhangolásra figyelnek és a szofisztikáltabb lakberendezési áruhákat – mint például a Löwét – részesítik előnyben. Az Ikea a vásárlók 20-as éveinek közepétől nem egészen 10 éven keresztül menő, az évek múltával előbb mérsékeltebben, majd egyre meredekebben csökken a kék-sárga dobozáruházakba látogatók száma.

A magyarországi Ikea egyelőre nem tudott ilyen számokkal szolgálni, de a vásárlóközönség átlagos életkora a két budapesti áruházban első ránézésre is magasabb, mint amit az Earnest mért.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Mennyit ér a cégem?

A cégértékelés egy bonyolult, összetett folyamat, vannak azonban széles körben elfogadott értékelési módszerek, amelyek erre alkalmazhatók.

Mindenre elszánt fanatikusok vagy halálba nyomorított iskolások – Kik voltak a kamikazék?

Mindenre elszánt fanatikusok vagy halálba nyomorított iskolások – Kik voltak a kamikazék?

1944 őszére a japán legfelsőbb vezetésben is mindenki tudta, hogy a háború erősen vesztésre áll. A hadi helyzeten egy első látásra példátlannak tűnő új taktikával igyekeztek fordítani: fiatal, gyakran az iskolapadból éppen csak kiesett, brutális módszerekkel kiképzett pilóták ezreit küldték a biztos halálba. A japán kapituláció és az utolsó öngyilkos küldetés nyolcvanadik évfordulóján a kamikaze hadviselés történetét idézzük fel.