Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
2016 utolsó előtti napján nyílt meg a vatikáni McDonald’s étterem. Az esemény nem kis vihart kavart. Az olaszok általában nem szeretik a fast foodot, vagy ha igen, nem szívesen vallják be.
Azt pedig végképp utálják, ha a globalizációt szimbolizáló gyorsétterem-lánc emblematikus helyen, műemlék közelében jelenik meg. Már Firenze történelmi központjában sem látták szívesen, de akkor még elképzelni sem tudták, hogy hamarosan a Vatikánban is lesz üzlete. Márpedig lett, méghozzá egy olyan épületben, amely az egyházi állam tulajdona.
Több kardinális is nemtetszésének adott hangot, amikor kiderült, hogy az amerikaiak a Vatikántól vették bérbe a helyiséget. Volt, aki azt javasolta, inkább a hajléktalanokat befogadó szállást kellett volna nyitni gyorsétterem helyett. De most olyasmi történt, ami talán tompítja a kritikákat.
A McDonald’s egy jótékonysági szervezeten keresztül 50 adag ételt küldött éhező hajléktalanoknak. Ezzel az amerikai étteremlánc jelezni kívánta, hogy Ferenc pápa útmutatásait követi. Az egyházfő hivatalba lépése óta a szegények és az elesettek támogatását tekinti egyik fő küldetésének. A Reuters jelentéséből azonban kiderül, hogy az akciót nem az amerikai cég találta ki. A Medicina Solidale nevű jótékonysági szervezet vezetője, Fotini Iordanoglou elmondta a hírügynökségnek, hogy ő javasolta az ételosztást a vatikáni McDonald’s vezetőjének, akinek megtetszett az ötlet.
Világos, hogy a cél a cég imázsának javítása és nem a környék valamennyi hajléktalanjának a jóllakatása. Ahét elején ötven ingyen menüt osztott szét a Medicina Solidale. Az amerikai gyorsétterem vezetője pedig közölte, hogy a következő hat hónapban 1000 menü kiosztása a cél. A jótékonysági szervezet ennél kicsit többet remél, és hetente legalább száz adagot osztana szét.
Persze a cég elsősorban a Vatikánba látogató turistákat várja, hiszen miattuk nyitották meg. Nagy üzletet remélnek és ezért vállalták a kemény kritikákat is. De most sikerült kicsit javítani az imázson, ráadásul a sajtóban nagy visszhangot kapó jótékonykodás bőven belefér az üzletmenetbe.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
A miniszterelnök Digitális Polgári Köröknek küldött heti hírlevelében úgy véli, ha van amerikai álom, van magyar álom is: a saját otthon.
Kipróbáltuk, hogy milyen a gyakorlatban az Opel zászlóshajó kategóriás SUV-ja.
A projekt költsége 46 millió euró volt, teljes egészében az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank finanszírozásában.