szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A cég a román védjegyvita után átírta a sör címkéjét, sokan dicsérik az ötletet. Mások ügyes hírverési fogásnak tartják az átalakulást.

Több mint 4 ezer megosztásnál és 400 kommentnél tart az Igazi Csíki Sör Manufaktúra oldalán az a bejelentés, hogy a jogerős román bírósági döntés után átírják a címkét. Tiltott Igazi Sörként futnak tovább, kis csellel: a cimke alján rovásírással továbbra is szerepel a Csíki Sör elnevezés is.

A cég oldalán kommentelők közül többen gratuláltak a "székely leleményességhez", "nagyon troll, de ötletes", mások arról írtak, a tiltott szó még dobhat is az eladásokon, hiszen "ami tilos, az a legjobb". Volt, aki átverve érezte magát az olyan hírek miatt, hogy itt a sör gyártását is be kellene fejezni. Más is ezen a vonalon folytatva azt írta, "picit félreinformálták, vagy inkább hagyták félreinformálódni a népet, azért, mert a felháborodás reklám céljából nagyon jó. Ahogy az eddigi cirkuszok is csak növelték a fogyasztók számát." Más röviden annyit írt, "kb. lehetett volna így is kezdeni, valami normál névvel... ja, csak akkor nem jött volna ennyi ideig az ingyen reklám, meg a kutya nem figyelt volna fel rá." Van, aki szintén az ingyenreklámot sejti az egész mögött, csak gratulált is hozzá.

Ugyanez az ingyen marketingvonal beugrott a hvg.hu Facebook-oldalán is egy kommentelőnek, "így kell egy átlagos sörnek hírverést csinálni". Itt azért eléggé osztják is a Csíki Sört, például azzal, hogy "ettől se jobb, se olcsóbb nem lesz", vagy hogy "csóri nagymagyarok egy román-holland multi sörét isszák". Mást nem a védjegyvita, hanem a Heineken ár-méret aránya tántorít el a fogyasztástól, de többen egyiket sem isszák.

Vajon a Heineken Magyarország főnöke melyiket szereti jobban?

Heineken Hungária: Mi is perelnénk az "Igazi Soproni" gyártóját

A cég vezérigazgatója szerint a Heineken bojkottálása egy a magyarországi piacot nem érintő jogvita miatt veszélybe sodorja a cég 500 alkalmazottjának és partnereinek megélhetését, és úgy látja, a csíki sör körüli vitát a fejekben kialakult téves információk is szítják. José Matthijsse-ét kérdeztük.

A Heineken nemzetközi, illetve magyar Facebook-oldalán csak nyomokban látható a védjegyvita, a legutóbbi posztok alatt bár több hozzászólást jelez a Facebook, valójában csak egy vagy kettő elérhető. Fricskaként egy kommentelő kiposztolta az új Csíki Sör-címkét.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!