Nincs magyar cég a top 500-ban

De a Google annyit ér, mint a magyar GDP.

  • Napi.hu Napi.hu
Nincs magyar cég a top 500-ban

Már nem az Apple a legértékesebb brand a világon, hanem a Google - derül ki a napi.hu cikkéből. A Google márka értékét 109,5 milliárd dollárra becsülik, ami csaknem eléri Magyarország éves GDP-jét.

Az idei helycsere annak köszönhető, hogy a Google értéke 24 százalékkal nőtt, az Apple márkáé viszont 26 százalékot csökkent, 107,1 milliárd dollárra. Alig marad el tőle az Amazon, amelyet 106,4 milliárdra becsülnek a Brand Finance szakértői.

A tíz legértékesebb vállalat közül nyolc amerikai, köztük az AT&T, a Microsoft, a Verizon, a Walmart és a Facebook. Az élmezőnybe befért még a dél-koreai Samsung és a kínai ICBC bankholding.

Az ágazatok között egyértelműen a techcégek vették át a vezetést, míg tíz éve még a bankszektor volt a legerősebb.

Hosszú távon az egyik nagy vesztes a Coca-Cola, amely 2007-ben a legértékesebb márka volt 43,1 milliárd dollárral. Visszaesésének oka az üdítőital egészségtelen hatásának visszhangja, amit a Coke Zero és a hasonló cukormentes termékek sem tudtak megállítani. Ugyanezt a hatást szenvedték el a gyorsétteremláncok, legfőképp a McDonald's.

Magyar vállalat az első ötszáz között nem szerepel. A közép-európai térségből egyedül az osztrák Red Bull energiaital-márka került a legnagyobbak közé.

A részletes elemzést itt olvashatják.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Nem félünk eléggé

Az elmúlt években drámaian nőtt a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. A hazai cégek – különösen a kis- és középvállalkozások – kockázatérzékelése és felkészültsége azonban érdemben elmarad a helyzet által indokolt mértéktől.