szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Elektromos teherautók kísérleti üzemét kezdi meg városi forgalomban a MAN Truck & Bus haszongépjármű-gyártó vállalat Ausztriában.

A 10 millió eurós kísérleti projektről hétfőn írt alá szándéknyilatkozatot a MAN Truck & Bus a Bécsi Agrártudományi Egyetem 15 nagyvállalat támogatását élvező Council für nachhaltige Logistik (CNL) kutatócsoportjával.

Christian Kern osztrák szövetségi kancellár iránymutatónak nevezte a kezdeményezést, Jörg Leichtfried közlekedési, innovációs és technológiai miniszter pedig a projekt költségvetési támogatására tett ígéretet.

A miniszter szerint az elektromos járművek alkalmazásában rejlő nagy lehetőségeket a hulladékgazdálkodásnál és a tűzoltóságnál is alkalmazhatják. Egy tanulmányt idézve rámutatott, hogy az elektromos mobilitás potenciálisan 30 ezer munkahelyet teremthet és hárommilliárd euró hozzáadott értéket hozhat létre Ausztriában.

Joachim Drees, a MAN vezérigazgatója szerint a kezdeményezés mérföldkőnek számít a vállalat történetében. Elmondta, hogy a MAN az idén kilenc, a nagyobb áruházláncok flottájának szolgálatába állított elektromos tehergépjárművel kezdi meg a próbaüzemet elsősorban belvárosi forgalomban.

A járművek száma 2018 végére 250-re növekedhet. 2019-ben a MAN megjelenik egy teljesen elektromos városi busszal is, az elektromos teherautók sorozatgyártása pedig 2021-ben kezdődne meg évi "négyszámjegyű nagyságrendben".

A kísérleti szériás elektromos tehergépjárművek optimális üzemi körülmények közepette 200 kilométeres hatótávval rendelkeznek, kedvezőtlen körülmények között pedig 120 kilométeres hatótávval. A járművek gyorstöltésének időtartama egy óra.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!