szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A nemzetközi piacra is kilépnének a fejlesztéssel, ami a nem egyedi lakáshirdetéseket szűrné ki.

A lakásvásárlást tervezők 45 százalékának jelent gondot az ingatlanhirdetések olvasása közben, hogy ugyanaz a lakás többször is szerepelhet az online kínálatban – derül ki az ingatlan.com felméréséből. A portálon a hirdetések mintegy 25 százaléka jelenik meg többször is, de mint írták, ez még nemzetközi szinten is jó aránynak számít.

Most új megoldással próbálkoznak az ismétlődések kiszűrésére, ha ez beválik, akkor az eddiginél átlagosan 30 százalékkal kevesebb hirdetést kell megtekinteni, hogy át lehessen látni a teljes kínálatot – mondta Szabó Laura, a cég termékfejlesztési vezetője. A Minden 1X nézet használatával az érdeklődők az adott lakáshoz tartozó összes hirdetést csoportosítva láthatják.

Elmondta azt is: tervezik, hogy a fejlesztéssel kilépnek a nemzetközi piacra is. A helyszínválasztás nem véletlen: Kelet-Európa mellett főképp Ázsia és Dél-Amerika ingatlanpiacán jelent nagy problémát az ismétlődő hirdetés. Az angolszász országokban kevesebb bajt okoz a duplikáció, ott általában a vevőt és az eladót is egy-egy ingatlanügynök szokta képviselni.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!