Gondoskodó munkaadó – Adjon-e lakáscélú támogatást a cég a munkavállalóinak?
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Kartellezés miatt közel 800 millió eurós pénzbírsággal sújtott az Európai Bizottság pénteken tizenegy légitársaságot. Ebben az ügyben a testület már 2010-ben büntetést szabott ki az érintett vállalatokra, az uniós bíróság azonban az akkori döntést később érvénytelenítette.
Brüsszel 776 millió euró megfizetésére kötelezte az Air Canada, az Air France-KLM, a British Airways, a Cargolux, a Cathay Pacific Airways, a Japan Airlines, a LAN Chile, a Martinair, a Qantas, a SAS és a Singapore Airlines társaságot, amiért a teherszállítási üzletágban kartellt működtettek, mesterségesen magasan tartották az árakat a fuvaroztatni szándékozók számára.
A szabálytalan szövetkezés 1999-től 2006-ig tartott, de szakértők szerint tovább is folytatták volna, ha a bizottság egy vizsgálattal be nem avatkozik.
Korábban összesen 800 millió euró pénzbírsággal sújtották a szóban forgó cégeket, az Európai Unió Bírósága azonban 2015 végén eljárási okok miatt hatályon kívül helyezte a büntetést.
A legnagyobb bírságot, 310 millió eurót az Air France-KLM kapta. A British Airways-nek 104 millió eurós büntetést kell megfizetnie, a többi cég 8,2-79,9 milliót tartozik leróni. A német Lufthansa mentesült a bírság alól, mert adatokkal szolgált az eljárásban.
Több további társaság ellen is vizsgálat folyt, de a bizottság végül úgy döntött, nem szab ki rájuk bírságot.
"A mai döntés bizonyítja: a bizottság nem hagyja büntetlenül a kartelleket, nem tűri a tisztességtelen versenyt. A kartellezés törvénytelen, árt a fogyasztóknak és a cégeknek egyaránt" - írták a brüsszeli közleményben.
"Vállalkozások milliói függnek a légi szállítmányozási szolgáltatásoktól, amelyek az EU teljes importjának több mint 20 százalékát, az exportjának pedig közel a 30 százalékát szállítják" - közölte Margrethe Vestager uniós versenyjogi biztos, hozzátéve, hogy büntetést von maga után, ha a szektor vállalatai tisztességes verseny helyett kartelltevékenységet folytatnak.
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A kamatcsökkentést követően megugrott az érdeklődés a Széchenyi Kártya Max Plusz beruházási hiteltermékei iránt.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.
Novák Előd szerint a Fidesz hülyét csinál magából.
Hosszú hallgatás után jelentkezett a kormányközeli közvélemény-kutató.
A műsorvezető kiáll a szombati felvonulók mellett és drukkol, hogy békés legyen a rendezvény.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
A jelentős indulótőkével is megtámogatott alapítvány már dátumot sem mond, mikorra várható a régóta ígért beruházás.