szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Megkezdődött az új magyar IC-kocsik sorozatgyártása - jelentette a Fonódó blog.

A szolnoki járműjavítóban párhuzamosan újjítják föl a több mint két évtizede, Spanyolországból vásárolt CAF-kocsikat, és készítik az IC+ fantázianevű, saját fejlesztésű és gyártású kocsikat - írta a Fonódó blog.

A a sorozatban készülő másodosztályú IC+ kocsik nem lesznek teljesen olyanok, mint a két prototípusvagon, a dizájnjukat a felújított CAF-kocsikhoz igazítják. Az utazók a legnagyobb különbséget a belsőben érzékelhetik majd, hiszen az eredetileg spanyol gyártmányú CAF-ok külső fényezése is az IC+ protókhoz igazodik.

MÁV-Start

Világos árnyalatú műanyagpadló helyett színvonalasabb, kék szőnyeg kerül az utastérbe. A MÁV-Start felmérése szerint a magyar közízlés kevésbé konzervatív, mint például a német nyelvű országoké, így ragaszkodnak a viszonylag színes, vidám ülésmintához, de a lilás alap helyett itt is a kék lesz a domináns, és egyébként is az újjávarázsolt CAF-ok belseje lesz a minta a színösszeállításban.

Az IC+ család harmadik tagját első osztályúnak nevezik, de ezt is lehetne többcélúnak mondani. Van benne ugyanis egy büférész, amelyben főzni nem tudnak majd, de készételt melegíteni akár igen. Tizenhét első osztályú utas a termes részben foglalhat majd helyet, asztal itt mindenkinek jut, az egyik oldalon négyes, a másikon kettes páholyok lesznek.

Ezen kívül két hatszemélyes fülkét csendesnek nyilvánítanak. Más vasutakhoz hasonlóan itt arra kérik majd az utasokat, hogy ne beszéljenek hangosan, ne használjanak telefont. Lesz a kocsiban még két négyszemélyes fülke, amely az egész vonat legmagasabb komfortú szakasza lesz, ezzel az üzleti utazókat akarják megcélozni. 
 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!