szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A 2015-ös 2 milliárdos nettó eredmény után tavaly csak 250 millió forintos nyereséget hozott a diszkontlánc, miközben az árbevétele igen nagy mértékben nőtt. 45 millió forintot költöttek idén csak álláshirdetésekre – derült ki a cég beszámolójából.

252 millió forint nettó eredményt hozott az Aldi diszkontláncnak a tavalyi év. Az egy évvel korábbi adat 1,9 milliárd forintról szólt – írta a Napi.hu. A cég egyelőre nem közölte, mi az oka a csökkenésnek, amit ráadásul 33 százalékos árbevétel-növekedés mellett ért el a cég: 33 százalékkal, 133 milliárd forintra nőtt az összeg.

Az Igazságügyi Minisztérium cégnyilvántartásában elérhető Aldi-beszámolóból derült ki, hogy ekkora növekedés mellett a nyolcadára csökkent a cég nyeresége.

2016 végén 2411 embernek adott munkát a diszkontlánc, ez 290 fős bővülés az előző évhez képest. A boltokba csaknem 100 milliárd forintért vásároltak termékeket, amelyeken aztán túl is adtak.

Az Aldi 2016-ban 139 millió forintot költött takarításra, 113 millió forintot pedig telefonálásra. Emellett 47 millió forintot vittek el az álláshirdetések, ami jól jellemi a szektort sújtó munkaerőhiányt.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!