Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
Kétszer is jobb meggondolni, kinek milyen adatunkat áruljuk el, ha telefonon kérik azokat.
A NAV telefonon soha nem értesíti az adózókat, és nem kéri el ügyfelei bankszámlaszámát vagy egyéb bizalmas adatait – erre hívta fel a figyelmet a Nemzeti Adó- és Vámhivatal Heves Megyei Adó- és Vámigazgatósága. Úgy értesültek ugyanis, hogy telefonos csaló hívogatja az ügyfeleket.
A hivatal kizárólag ügyfélkapun, postán, vagy folyószámla-kivonaton tájékoztatja az adózókat, például az esetleges túlfizetésekről.
A telefonos megtévesztésből eredő kellemetlenségekért az adó- és vámhatóság nem vállal felelősséget – tettékhozzá.
A NAV Heves Megyei Adó- és Vámigazgatóságának sajtóreferense, Paskujné Pifkó Mónika azt mondta, hogy egy adózótól származó értesülésük szerint egy telefonos csaló a NAV nevében az ügyfelek bankszámla-adatainak megszerzésével próbálkozott. Az ismeretlen telefonáló azt állította, hogy az ügyfélnek túlfizetése van az adóhivatalnál, de ezt csak nevének és bankszámla-számának megadása után tudják átutalni.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.