szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Kétszer is jobb meggondolni, kinek milyen adatunkat áruljuk el, ha telefonon kérik azokat.

A NAV telefonon soha nem értesíti az adózókat, és nem kéri el ügyfelei bankszámlaszámát vagy egyéb bizalmas adatait – erre hívta fel a figyelmet a Nemzeti Adó- és Vámhivatal Heves Megyei Adó- és Vámigazgatósága. Úgy értesültek ugyanis, hogy telefonos csaló hívogatja az ügyfeleket.

A hivatal kizárólag ügyfélkapun, postán, vagy folyószámla-kivonaton tájékoztatja az adózókat, például az esetleges túlfizetésekről.

A telefonos megtévesztésből eredő kellemetlenségekért az adó- és vámhatóság nem vállal felelősséget – tettékhozzá.

A NAV Heves Megyei Adó- és Vámigazgatóságának sajtóreferense, Paskujné Pifkó Mónika azt mondta, hogy egy adózótól származó értesülésük szerint egy telefonos csaló a NAV nevében az ügyfelek bankszámla-adatainak megszerzésével próbálkozott. Az ismeretlen telefonáló azt állította, hogy az ügyfélnek túlfizetése van az adóhivatalnál, de ezt csak nevének és bankszámla-számának megadása után tudják átutalni.     

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!