A magyar piac nem jött be, Kínában próbálkozik a USE unused csapata

A név és a kollekció is magyar, a többi kínai.

  • hvg.hu hvg.hu
A magyar piac nem jött be, Kínában próbálkozik a USE unused csapata

A&DRIS néven alapít új márkát a USE unused két tervezője, Tóth András és Godena-Juhász Attila. A cég kínai kínai DFO International mintegy 3 millió eurós befektetésével indul, az új márkanév alatt készülő kollekciók elsősorban a kínai piacra készülnek, gyártásuk is Kínában zajlik majd. A márka első kollekciója Aliga Stories néven a sanghaji divathéten debütál idén októberben.

Az Aliga már nem kínai név: a fantázianév egy varázslatos, a világtól elzárt, vadregényes családi nyaralóra utal Balatonaliga mellett, amely gyermekkori történetek gyakori helyszíneként folyamatos inspirációként szolgál a tervezők munkája során – írja közleményében a cég.

Az egyik legsikeresebb magyar designermárka, a USE unused tulajdonosai a nyáron jelentették be, hogy 13 év után megszűnik a brand. Ezt akkor a HVG-nek a fast fashion márkák terjedésével magyarázták: "A rendszer olyan irányba megy, ami nekünk nem szimpatikus, és nem szeretnénk nagyon lebutított dolgokat csinálni' - fogalmazott Tóth András.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Mi lesz a cégemmel utánam?

Az öröklés előkészítése, a vagyon átruházása bonyolult, tudatosságot igénylő folyamat – különösen akkor, ha működő cég is van a javak között.