Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
Többnyire a gazdag, középkorú nők reklamálnak, persze csak távozás után. Még a rossz időjárást is számon kérik.
Csak minden ötödik szállásadónál nem volt még példa kekeckedő vendégre – derült ki a Szallas.hu legújabb felméréséből. Jellemzően a nők, a tehetősebb vendégek és a 36-45 év közöttiek tesznek panaszt, melynek tárgya akár a rossz időjárás is lehet, amit számon kérnek a szállásadón. A recepción vagy a vezetőségnél reklamálnak, de a többség bárkivel megelégszik, aki elérhető. Bár a legtöbb szálláson csupán évi egy-két alkalommal fordul elő szőrszálhasogatás, néhol hetente megesik. Általában a szolgáltatást, a többi vendéget vagy a berendezést éri szó.
A vendégek leggyakrabban a szolgáltatásban találnak kifogásolni valót, ezt követően különböző hangoskodók verik ki a biztosítékot. A szomszédtól átszűrődő ágynyikorgás, a gyerekek lármázása és az ittas csapat a reklamáció leggyakoribb indítéka. Olykor előfordul kirívó eset is, például olyan dolgot hiányolnak, ami eleve nem is elérhető a szálláson, pl. csendes elvonulásra meghirdetett erdei házikóban internetet keresnek. A felmérésből az is kiderült, hogy egyes vendégek a televízió csatornakínálatát is szigorúan bírálják, de „penetráns szagú légfrissítő” is volt már kártérítési vita tárgya. A kekeckedő vendégek jellemzően túloznak, egy ártatlan poloska felbukkanása esetén már csótányt kiáltanak némi kedvezmény vagy extra szolgáltatás reményében. Ezt igazolja az az eset is, amikor a 25 fokos kinti hőmérséklet ellenére a fűtést hiányolták a szobából, vagy amikor túl világosnak találták a hálót, pedig csak nem húzták be a sötétítőt.
A kutatás azt is vizsgálta, vajon a vendégnek mindig igaza van-e. A szállásadók kétharmada mérlegeli a helyzetet, de közel húsz százalék a körülményektől függetlenül helyt ad a reklamációnak. A szállásadók csaknem fele szerint nincs jó megoldás az ilyen vendégek kezelésére, ötödük csak elismeri a panaszt, de ugyanennyien vélik, hogy kárpótlás is megilleti a kekeckedőt, ami jellemzően grátisz szolgáltatás vagy kedvezményes utalvány, esetleg hosszabbítási lehetőség. A vendégek zöme egyébként csak utólag tesz panaszt, alig harmaduk ad hangot nemtetszésének még a helyszínen.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.
Donald Trump hangsúlyozta, hogy az iráni atomlétesítmények bombázása nem jelenti azt, hogy az USA háborúban állna. Évtizedek óta érvelnek hasonlóan amerikai elnökök, s alkotmányjogi értelemben az USA 1942 óta nem üzent hadat senkinek.
Ha kétségei merülnének fel, akkor nézze meg a 2025-ös év első negyedéves számait.
A kormányfő Diogo Jotáról, Lázár Jánosról és a Tisza Pártról is beszélt egy videós interjúban, meg arról, hogy a felesége szólt neki: ne engedjen be egy migránst sem.
Kijev rákényszerülhet arra, hogy igazságtalan tűzszünetet kössön.
A kerti növényeinket károsító baktériumok és gombák esetében is igaz a mondás, sárkány ellen sárkányfű kell és nem permetszer.