szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A járművek nagy újítása az acél helyett a kompozit váz volt, azonban úgy tűnik, ezzel máris problémák vannak.

Az Omnibusz blog hívta fel a figyelmet Facebookján arra, hogy repedezik a váza a tavaly áprilisban Budapesten forgalomba állított Modulo C68e típusú buszoknak.

A magyar Evopro-csoport által kifejlesztett járművek két nagy innovációja az elektromos hajtás és a kompozit váz volt. Úgy tűnik, utóbbival azonban komoly problémák akadtak most.

A buszokkal foglalkozó szakmai oldal szerint a repedések a futóművek bekötési pontjainál jelentek meg a Modulókon. A BKV húsz ilyen buszt üzemeltet a budai vonalakon, ezek közül szinte mindegyiken észlelhető volt a probléma, írják. Emiatt a buszok közül kettő már hosszú idő óta nem is állhat forgalomba. A blog szerint a járművek javítását és a bekötési pontok megerősítését megkezdték, ám azzal szemben szkeptikusak, hogy a probléma hosszú távon orvosolható-e egyáltalán.

Ugyanezekből az elektromos buszokból vásárolna Pécs is.

A Mészáros Csabáék tulajdonába tartozó Evopro-csoport által fejlesztett buszokkal nem ez az első probléma. Emlékezetes, korábban az egyik járműnek kiesett a kereke, illetve a buszok tavaly télen is sorra adták meg magukat a párás, hideg idő miatt.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!