szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A kínai STO Express és EKOL logisztikai cégek jelenlétének erősítésével a kínai e-kereskedelmi áruk elosztó központjává válhat Budapest – közölte Hardy Mihály, a Liszt Ferenc-repülőteret üzemeltető Budapest Airport kommunikációs vezetője.

A Kína és Közép-Kelet-Európa csúcstalálkozó részeként Budapesten az STO Express bejelentette, hogy a kínai kormány törekvéseivel összhangban fejleszti Kelet-Közép-Európával fenntartott üzleti kapcsolatait.

Ennek részeként a légiáru-szállítás központjának a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret jelölte ki. Olyan áruszállítási hálózatot hoznak itt létre, amely Kínától a budapesti repülőtéren át egészen az európai megrendelőkig juttatja el a termékeket.

Az STO Express első, főleg e-kereskedelmi áruval megtöltött Boeing 747-es teherszállító gépe a Silkway Italia színeiben november 3-án érkezett a magyar fővárosba, bár akkor még nem menetrend szerinti áruszállító járattal.

A jövőben azonban ezek már tervezett járatok lesznek, ezért jelentős növekedésre lehet számítani nemcsak a teljes légiáru-forgalomban, hanem az e-kereskedelemben is.

A Budapest Airport légiáru-forgalma 2015 decembere óta 36 százalékos növekedést ért el, idén január és október között a repülőtér üzemeltetője nem kevesebb, mint 103 700 tonna légi árut kezelt, 14,5 százalékkal többet, mint az előző év azonos időszakában.

Az áruforgalmat majdnem fele-fele arányban teszi ki az export és az import.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!