Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A kínai STO Express és EKOL logisztikai cégek jelenlétének erősítésével a kínai e-kereskedelmi áruk elosztó központjává válhat Budapest – közölte Hardy Mihály, a Liszt Ferenc-repülőteret üzemeltető Budapest Airport kommunikációs vezetője.
A Kína és Közép-Kelet-Európa csúcstalálkozó részeként Budapesten az STO Express bejelentette, hogy a kínai kormány törekvéseivel összhangban fejleszti Kelet-Közép-Európával fenntartott üzleti kapcsolatait.
Ennek részeként a légiáru-szállítás központjának a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret jelölte ki. Olyan áruszállítási hálózatot hoznak itt létre, amely Kínától a budapesti repülőtéren át egészen az európai megrendelőkig juttatja el a termékeket.
Az STO Express első, főleg e-kereskedelmi áruval megtöltött Boeing 747-es teherszállító gépe a Silkway Italia színeiben november 3-án érkezett a magyar fővárosba, bár akkor még nem menetrend szerinti áruszállító járattal.
A jövőben azonban ezek már tervezett járatok lesznek, ezért jelentős növekedésre lehet számítani nemcsak a teljes légiáru-forgalomban, hanem az e-kereskedelemben is.
A Budapest Airport légiáru-forgalma 2015 decembere óta 36 százalékos növekedést ért el, idén január és október között a repülőtér üzemeltetője nem kevesebb, mint 103 700 tonna légi árut kezelt, 14,5 százalékkal többet, mint az előző év azonos időszakában.
Az áruforgalmat majdnem fele-fele arányban teszi ki az export és az import.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.