Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Máshová járnak már a spórolni akaró magyar vásárlók.
Vége a magyarországi turkálók szárnyalásának – derül ki a Blokkk.com elemzéséből. Pedig komoly növekedésen van túl az ágazat: az elmúlt egy évtizedben a 10-12 milliárdos forgalom a háromszorosára nőtt. 2016-ban azonban megállt a növekedés, és 2017-ben sem sikerült előrelépnie az iparágnak.
A boltszám is csökken az elmúlt évek csúcsa után. 2000-ben még ötezer ilyen üzlet volt, 2012-ben viszont már 7416, 2017 derekára azonban 6100 körülire esett vissza a szám – írja a cikk, amely azt is megjegyzi, hogy az új ruhákat forgalmazó üzleteknél is a boltok számának visszaesése tapasztalható.
A használtruha-piac megtorpanása összefügghet a bérek emelkedésével – ennek tudható be, hogy az újruhás boltok forgalma megugrott. Tíz éve 400 milliárd forintot költöttünk új ruhákra, tavaly már ennek a kétszeresét. Az elkölthető jövedelem növekedésén túl ezt a fast fashion-láncok üzletpolitikája is magyarázza: az olcsóság ebben a körben is fontos – jegyzi meg az elemzés.
A legnagyobb használt ruhás hálózat a Háda, amely 10 milliárd feletti bevételt ér el és félezer embert foglalkoztat. Az első számú nagykereskedő pedig a székesfehérvári TexTrade, évi 4-5 milliárd körüli árbevétellel, több mint 300 dolgozóval.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Az orosz és az amerikai elnök várhatóan a jövő héten tárgyal egymással.
Németh Balázs Fidesz frakció szóvivő új műsora első hetén nagyon magas nézettséget ért el, azonban úgy tűnik, csak azért, mert fizettek érte.
A magyar gazdaságban is az autóipar volt a legfőbb vesztese a tavalyi évnek.