Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
Félárú közösségi autós szolgáltatással próbálja a Mol elcsábítani a GreenGo ügyfeleit. Pedig egy neki kedvező szabályozással az olajcég akár monopolhelyzetbe is kerülhet.
Gyorsan letiltották a GreenGo Csapatom közösségi oldalról azt az alkalmazást, amellyel egy közös térképoldalon meg lehetett nézni, hol állnak a GreenGo és hol az új konkurens, a Mol Limo névre keresztelt szabad autói. Éles lett a verseny a közösségi autómegosztásban, egy app segítségével már Budapesten is bárki használhatja a két szolgáltató szabad kocsijait – olvasható az e heti HVG Gazdaság rovatában.
A Mol még csak másfél hete indította el a szolgáltatását, de már annyi, közel tízezer ügyfelet regisztrált, mint amennyiért a műfajban első, Nobilis Kristóf érdekeltségi körébe tartozó GreenGónak hónapokig kellett dolgoznia. A Mol kíméletlen árversenybe kezdett: percenként alig több, mint feleannyiért kínálja a szolgáltatást, mint a riválisa.
A közösségi autózást még nem szabályozták. Piaci pletykák szerint az a cég kaphatná meg a közösségi autózási státust, amely kerékpárokat is megoszt, így Budapesten a Mol lehetne a befutó, csak a névszponzori szerep helyett át kellene vennie a Mol Bubi üzemeltetését a fővárostól. Arról az ötletről, hogy akár a tömegközlekedési bérlettel is lehessen fizetni az autóbérlésért, a BKK annyit közölt: már dolgoznak a közösségi autóbérlő rendszer szabályain.
Úgy tűnik, az utasok nem mindig érzik magukénak a közös autót. A Mol például azt közölte a HVG-vel: telehányt autóval, részeg sofőrrel is találkoztak már, de az is megesett, hogy egy ügyfelük beállította a kocsit a saját zárt udvarába.
Részletek az e heti HVG Gazdaság rovatában.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.
Magyarországon a nők 60 százaléka túlsúlyos, sokan így mennek neki a menopauza időszakának, amikor a férfiakkal szembeni egészségügyi előnyeik jelentős részét amúgy is elveszítik. Hogyan lehet féken tartani a kilókat, és közben az ingerlékenység, a hőhullámok, továbbá olyan veszélyes láthatatlan tünetek ellen is küzdeni, mint a koleszterinszint emelkedése? Milyen ételekkel lehet nyugodtabb az alvás, és hogyan neveljük rá magunkat a cukormentesebb életre? Erdélyi-Sipos Aliz dietetikust kérdeztük.
A töménytelen mennyiségű ukránellenes propaganda mellett a magyar kormányt dicsérte az orosz külügyminiszter.
Nagy nap ez a mai a miniszterelnök szerint.