szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Félárú közösségi autós szolgáltatással próbálja a Mol elcsábítani a GreenGo ügyfeleit. Pedig egy neki kedvező szabályozással az olajcég akár monopolhelyzetbe is kerülhet.

Gyorsan letiltották a GreenGo Csapatom közösségi oldalról azt az alkalmazást, amellyel egy közös térképoldalon meg lehetett nézni, hol állnak a GreenGo és hol az új konkurens, a Mol Limo névre keresztelt szabad autói. Éles lett a verseny a közösségi autómegosztásban, egy app segítségével már Budapesten is bárki használhatja a két szolgáltató szabad kocsijait – olvasható az e heti HVG Gazdaság rovatában.

A Mol még csak másfél hete indította el a szolgáltatását, de már annyi, közel tízezer ügyfelet regisztrált, mint amennyiért a műfajban első, Nobilis Kristóf érdekeltségi körébe tartozó GreenGónak hónapokig kellett dolgoznia. A Mol kíméletlen árversenybe kezdett: percenként alig több, mint feleannyiért kínálja a szolgáltatást, mint a riválisa.

A közösségi autózást még nem szabályozták. Piaci pletykák szerint az a cég kaphatná meg a közösségi autózási státust, amely kerékpárokat is megoszt, így Budapesten a Mol lehetne a befutó, csak a névszponzori szerep helyett át kellene vennie a Mol Bubi üzemeltetését a fővárostól. Arról az ötletről, hogy akár a tömegközlekedési bérlettel is lehessen fizetni az autóbérlésért, a BKK annyit közölt: már dolgoznak a közösségi autóbérlő rendszer szabályain.

Úgy tűnik, az utasok nem mindig érzik magukénak a közös autót. A Mol például azt közölte a HVG-vel: telehányt autóval, részeg sofőrrel is találkoztak már, de az is megesett, hogy egy ügyfelük beállította a kocsit a saját zárt udvarába.

Részletek az e heti HVG Gazdaság rovatában.

HVG
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!