Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Félárú közösségi autós szolgáltatással próbálja a Mol elcsábítani a GreenGo ügyfeleit. Pedig egy neki kedvező szabályozással az olajcég akár monopolhelyzetbe is kerülhet.
Gyorsan letiltották a GreenGo Csapatom közösségi oldalról azt az alkalmazást, amellyel egy közös térképoldalon meg lehetett nézni, hol állnak a GreenGo és hol az új konkurens, a Mol Limo névre keresztelt szabad autói. Éles lett a verseny a közösségi autómegosztásban, egy app segítségével már Budapesten is bárki használhatja a két szolgáltató szabad kocsijait – olvasható az e heti HVG Gazdaság rovatában.
A Mol még csak másfél hete indította el a szolgáltatását, de már annyi, közel tízezer ügyfelet regisztrált, mint amennyiért a műfajban első, Nobilis Kristóf érdekeltségi körébe tartozó GreenGónak hónapokig kellett dolgoznia. A Mol kíméletlen árversenybe kezdett: percenként alig több, mint feleannyiért kínálja a szolgáltatást, mint a riválisa.
A közösségi autózást még nem szabályozták. Piaci pletykák szerint az a cég kaphatná meg a közösségi autózási státust, amely kerékpárokat is megoszt, így Budapesten a Mol lehetne a befutó, csak a névszponzori szerep helyett át kellene vennie a Mol Bubi üzemeltetését a fővárostól. Arról az ötletről, hogy akár a tömegközlekedési bérlettel is lehessen fizetni az autóbérlésért, a BKK annyit közölt: már dolgoznak a közösségi autóbérlő rendszer szabályain.
Úgy tűnik, az utasok nem mindig érzik magukénak a közös autót. A Mol például azt közölte a HVG-vel: telehányt autóval, részeg sofőrrel is találkoztak már, de az is megesett, hogy egy ügyfelük beállította a kocsit a saját zárt udvarába.
Részletek az e heti HVG Gazdaság rovatában.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Az eszközökre, ingatlanokra és a működéssel összefüggő károkra is kiterjedhet a céges biztosítás, de jól kell szerződni.
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
A forint árfolyamingadozása feladja a leckét – különösen, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Sokak félelme szerint Oroszország néhány éven belül képes lehet arra, hogy támadást indítson egy másik európai ország, akár egy NATO-tagállam ellen. Ez attól is függ, hogy Ukrajna meddig állja a sarat.
Az érintett anyák már at idén júliusban megszerzett jövedelmük után is szja-t kötelesek fizetni.
Székekkel, lapátokkal felszerelkezett férfiak törtek be egy diszkóba, ahol törtek-zúztak.
A Tisza Párt elnöke szerint egyebek mellett azt várnák a választók, hogy ne Orbán oligarchái repkedjenek magángépeken, hanem „a magyar emberek tudjanak működő vonatokon és járható utakon közlekedni”.