Ismert magyar márkát vett meg az Aldi

Minden tej magyar lesz a láncnál.

  • MTI MTI
Ismert magyar márkát vett meg az Aldi

Megvásárolta az Aldi Magyarország az Alföldi Tej Kft. Kokárdás márkáját. Bernhard Haider, az Aldi Magyarország ügyvezető igazgatója ezzel kapcsolatban pénteken, az Alföldi székesfehérvári központjában elmondta: 2015-ben kezdték el forgalmazni a kizárólag magyar termelőktől származó tejből készülő Kokárdás termékeket. A márkanév alatt 12 terméket kínálnak, de szeretnék tovább bővíteni a kínálatot – tette hozzá.

A márkanév megvétele után a termékcsalád nem feltétlenül kötődik majd az Alföldi Tejhez. Várhatóan olyan termékeket is forgalmazhatnak Kokárdás márkanév alatt, amelyeket nem az Alföldi, hanem más gyárt. Bernhard Haider elmondta: a jövőben az Alfölditől vásárolják majd a biotejet, így az első kiskereskedelmi áruházlánc lesznek, ahol valamennyi kiszerelésű friss és UHT-tej, továbbá minden típusú trappista sajt magyar termék lesz.

Mélykuti Tibor, az Alföldi Tej ügyvezető igazgatója közölte, hogy tíz éve dolgoznak együtt az Aldival. 2003-ban 23 taggal alakították meg termelői csoportjukat, s 2004-2005-ben elindították a feldolgozást a fehérvári tejüzem megvásárlásával. Azóta tízmilliárd forintot költöttek az üzem fejlesztésére, emellett 2015-ben megvették a debreceni tejüzemet is.

Az Alföldi Tej nettó árbevétele 2017-ben meghaladta az 53 milliárd forintot, a munkavállalók létszáma pedig 630 a két gyárban. Az Aldi 2008-ban nyitotta meg hálózatának első áruházát Magyarországon. Jelenleg közel 3000 magyar munkavállalót foglalkoztat, és 129 áruházból álló országos hálózatot működtet.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek