Jogszabályi megfelelés az akkumulátorgyártás hulladékkezelésében – mit ír elő az EU és Magyarország?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Óriási sikert arat az európai piacokon egy szibériai gyógynövényekből készült kozmetikumcsalád. A volt üdítőgyáros tulajdonos viszont aggódik, vajon az amerikaiak mit szólnak a Made in Russia címkéhez.
Egy orosz vállalkozó, Andrej Trubnyikov, aki korábban üdítőket gyártott, felismerte, hogy a Szibéria érintetlen, tiszta levegőjű környezetében élő gyógynövények jó üzleti lehetőséget kínálnak - adta hírül a lengyel Rzeczpospolita cikke alapján a Napi.hu.
A termékeket azonban nem akarta hangsúlyosan összekötni Oroszországgal – nehogy negatív konnotációkat ébresszen a vásárlókban - ezért Natura Siberica néven forgalmazza őket. Jelenleg a világ 45 országába exportál, kozmetikumai különösen Görögországban és Spanyolországban népszerűek. A 2008-ban alapított márka mostanra elérte a 300 millió dolláros értékesítést.
A gyógynövényeket Trubnyikov farmjáról szerzik be, valamint helyiek szedik össze olyan területekről, ahol nem zajlik emberi művelés. Angliában nagyon nehezen hitték el, hogy a fagyos sztyeppéken bármi is megterem, de a termékek franciaországi sikere meggyőzte őket.
Trubnyikov jelenleg Amerikát szeretné meghódítani, de nem tudja, hogyan reagálnak majd az ottani fogyasztók a Made in Russia címkére.
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van egy piaci szegmens, amely feltámadni látszik, de a megrendelő fejével kell gondolkodni.
Számos kedvezményes kamatozású termék érhető el a Széchenyi Kártya Programban, illetve az EXIM Magyarországnál.
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és a termelékenység javítását – a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az orosz elnök úgy véli, hogy országa gazdasága és hadserege elég erős ahhoz, hogy bármilyen további nyugati intézkedésnek ellenálljon.