Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Egy osztrák bankár egy nap úgy gondolta, jó üzlet Szerbiában fagyizót nyitni. Meg Magyarországon és Dél-Amerikában is. Igaza lett.
A gmundeni születésű Moritz Fried 2007-ben érkezett Szerbiába biciklivel, és saját bevallása szerint hamar szerbnek érezte magát. Fel is adta bankár állását, hogy prémium fagyikat kísérletezzen ki százszázalékosan természetes alapanyokból – számol be a nem mindennapi karrierről a Bloomberg.
Fried az első üzletét 2013-ban Belgrádban nyitotta, majd hat, fagyasztódobozba tett fagyimintával az ölében 16 órát vonatozott Prágába, hogy megmutassa a termékeket Douglas Tompkinsnak. A North Face és az Esprit fagylaltmániás alapítójának, akivel Fried először 2006-ban Erdélyben találkozott az organikus mezőgazdálkodás kapcsán, nagyon ízlettek a a vaníliás, fekete csokis, málnás, narancsos-gyömbéres, citromos-mentás és áfonyás-levendulás fagyik.
A Moritz Eisnek jelenleg öt üzlete van Szerbiában, három Romániában, kettő Magyarországon, egy pedig Montenegróban. A cég házhoz szállítja a fagyit olyan ismert embereknek, mint a volt szerb elnök Tomislav Nikolic vagy a teniszsztár Novak Djokovic. Pierce Brosnannek pedig annyira ízlett a termék, hogy a The November Man belgrádi forgatása alatt minden nap elment a fagyizóba.
Tompkins – aki egyébként 2015-ben egy kajakbalesetben meghalt – akkoriban Chilében élt, így oda is kivitték az üzletet, ráaádásul ott szólt a legnagyobbat a Moritz Eis: januárban már a hetedik üzletét nyitja odakint az üzletember. A menő chilei gasztromagazin, a Jigger szerint a gelato-szerű fagyi „misztikus eksztázist” okoz, és egyszerűen „ez a tökéletes”. A krémes állagot emulgálószerek nélkül érik el, nincs benne mesterséges ízfokozó és glutén. A fagyit egyébként nem gombócban, hanem úgymond ízeként árulják, Magyarországon egy 70 grammos adag 600 forint, ami nagyjából másfél gombócnak felel meg.
Jelenleg 16 ízzel dolgozik Fried, de körülbelül kétszázat talált már ki. A következő üzleteket Splitben és Miamiban tervezi nyitni.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Jó eséllyel simán lekörözi majd a Tisza Párt ősszel startoló előválasztása nemcsak a hasonló, 2021-es ellenzéki akció 663 ezres adatát, de még a Nemzet Hangja szavazás 1,1 millió résztvevővel beállított saját rekordját is. A megvalósítás logisztikai rémálom lesz komoly buktatókkal, ráadásul a siker mellett politikai veszélyekkel is járhat.
A Tisza Párt szerint visszataszító, hogy a Fidesz és a propagandája az önkénteseik után kutakodnak.
Az „aki akar, az dolgozhat” kijelentés ugyanakkor számos vidéken nem több, mint hiú ábránd.
A parkoláson évente 120 millió forintot tud megtakarítani a Hegyvidék, a közétkeztetés ára nem nőtt, és több üzemeltetési munka is olcsóbb lett az új közbeszerzési rendszerben.
El lehet-e ítélni valakit egy fiatal lány haláláért, ha az illető a tett időpontjában egy másik kontinensen ült a számítógépe előtt?