szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Nagyon vonzóvá tette a gazdasági fellendülés és a nyugati kultúra térhódítása a világ legnagyobb számú fiatal lakosságával rendelkező Indiát a gyorsétteremláncok körében.

Szakértők szerint az indiai gyorsétterem-piaci potenciál idén több mint 20 milliárd dollár, nem csoda, ha a láncok között éles verseny alakult ki - írta a Bloomberg. Elterjedésüket ráadásul a kormány is támogatja adókedvezményekkel, nehéz helyzetbe hozva ezzel az utcai ételárusokat. A gyorséttermek között éles verseny alakult ki, és ebben éppen a McDonalds látszik alulmaradni, míg a Domino Pizza és a Subway hasít - előbbi csaknem megduplázta piaci részesedését, nem utolsósorban annak köszönhetően, hogy online is lehet rendelni tőlük.

A McDonalds egyik helyi alvállalkozása, az észak- és kelet-indiai piacokért – például az Újdelhi-beli éttermekért - felelős Connaught Plaza (CP) menedzsere szerint egyszerűen elszívták előlük a növekedési lehetőséget, és a McDonalds augusztusban szerződést bontott a CP-vel. Elmondásuk szerint 2013 óra vannak problémáik az illinois-i megacéggel, épp azóta, hogy – hiába a TikkaBurger - a Domino beelőzte őket az indiai gyorsétterem-piacon. Az ügy bíróság elé került, a McDonalds illetékesei egyelőre nem nyilatkoztak.

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!