Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Egyre nagyobb üzlet a késő vagy törölt repülőjáratok utáni kártalanítás behajtása.
A légitársaságok nem fizetnek önként, ha egy járatot törölni kell, az utasok többsége pedig nem ismeri a jogait – olvasható az e heti HVG Gazdaság rovatában. Pedig lassan 15 éves az az EU-s jogszabály, amely szerint ha egy légi járatot törölnek vagy háromórásnál nagyobb késéssel érkezik meg, akkor az útvonal hosszától függően 250, 400, vagy 600 euró kártalanítás jár az utasoknak.
Az AirHelp nemzetközi szolgáltató úgy számol: az utasok 85 százaléka nem ismeri a lehetőségeit, így csak a kontinens légitársaságai 5 milliárd eurót spórolhattak meg azzal, hogy 13 millió utasnak nem fizettek.
Sokszor például akkor is a rossz időjárásra hivatkoznak a cégek, ha nem ez volt a késés oka, és az is kérdés, hogy ha nem a légitársaság saját dolgozói sztrájkolnak, hanem például a légi irányítók, akkor jár-e kártalanítás.
Miután a cégek nagy része az egyedi utaspanaszokat nem veszi komolyan, a piaci résre tucatnyi behajtó, illetve ügyvédi iroda ugrott rá. Egyéni utaskövetelésekre általában nem is válaszolnak a légitársaságok, ügyvédi felszólításokra annál inkább.
Részletek az e heti HVG Gazdaság rovatában.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Egy magyar bombaszakértő segítette az 1920-as években a japán elnyomás ellen harcoló koreai szabadságharcosokat – derül ki Csoma Mózes, a Károli Gáspár Református Egyetem bölcsészkarának dékánja, volt dél-koreai magyar nagykövet tanulmányából.
Olaszországi nyaralása idején történt végzetes baleset az osztrák extrémsportolóval.
Az Evergrande csődje óta tudhatjuk: elég nagy bajok vannak a kínai ingatlanszektorral.