szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A logisztikai szektorban folytatódott az első negyedévben a tavaly év végén elindult áremelési hullám, és várhatóan az év hátralévő részében is lesznek emelések a kézbesítési díjakban.

Az elmúlt fél évben a nagyobb logisztikai cégek 5-10, a kisebbek 10 százalék feletti mértékben emelték díjaikat, de volt olyan futárszolgálat is, amely 40 százalékkal drágított. Ezt a webáruházak közötti erős árverseny miatt nem feltétlenül érezték meg a vevők, ám ennek hamarosan vége szakadhat – mondta a Népszavának Madar Norbert, a GKI Digital üzletágvezetője.

A vásárlók valószínűleg az olyan extra szolgáltatások esetében tapasztalnak majd költségnövekedést, mint például az időablakos kézbesítés (amikor előre meghatározott időkereten belül érkezik a csomag), a bankkártyás fizetés lehetősége a futárnál vagy a futár telefonszámának elérhetősége, a csomag nyomon követhetősége.

Ezekért az extra kényelmi szolgáltatásokért a vásárlóknak eddig nem kellett fizetniük, holott a logisztikai szektor az utóbbi időben rengeteg pénzt áldozott az ezeket lehetővé tevő fejlesztésekre – jegyzi meg a lap, hozzátéve: tavaly a magyar vásárlók mintegy 33 milliószor rendeltek terméket online, és ezek 70 százalékát külső logisztikai cég juttatta célba, ám a kézbesítési díjat a vevőknek sokszor egyáltalán nem kellett kifizetniük.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!