szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Per is indult amiatt, hogy a Magyar Telekom 750 forintos felszólítási díjat számolt fel ügyfeleinek. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) nyomására a társaság novembertől változtat méltánytalan gyakorlatán.

„A telefon-, internet-, illetve kábeltévé-előfizetéseket kínáló hírközlési szolgáltatók gyakorlata nagyon eltérő abban, hogy a fizetési késedelembe esett előfizetőiknek – levélben, SMS-ben vagy e-mailben – kiküldött, akár többszöri felszólítás díját hogyan és milyen mértékben állapítják meg. Van szolgáltató, amely a felszólításért díjat számít fel – ami hozzávetőleg bruttó 50 és 300 forint közötti összeg a piacon –, és azt az előfizetők következő havi számlájára terheli, mások az első felszólításért nem vagy csak alacsonyabb mértékű díjat számláznak. A Magyar Telekom általánosságban bruttó 750 forintos fizetési felszólítási „eljárási” díjat számít fel alkalmanként – ami méltánytalanul magas a piac többi szereplőjéhez viszonyítva –, és ezt már az első felszólítás esetében is kiszámlázza” – írta honlapján az NMHH.

A Telekom ellen tavaly október óta érkeztek az ügyfelek panaszai, akik nemcsak az összeget, hanem a tájékoztatás hiányosságait is kifogásolták, mivel az általános szerződési feltételekből, valamint a honlapon található tájékoztatóból nem derül ki, hogy a késedelem hányadik napjától, milyen gyakorisággal küldhet felszólításokat a Telekom.

Az NMHH javaslatokat fogalmazott meg a Telekomnak egy méltányos gyakorlat kialakítására, melyben ingyenes lenne az első fizetési felszólítást, megfelelő tájékoztatást tartalmazna.

A Telekom novembertől változtat majd a gyakorlatán.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!