Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Per is indult amiatt, hogy a Magyar Telekom 750 forintos felszólítási díjat számolt fel ügyfeleinek. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) nyomására a társaság novembertől változtat méltánytalan gyakorlatán.
„A telefon-, internet-, illetve kábeltévé-előfizetéseket kínáló hírközlési szolgáltatók gyakorlata nagyon eltérő abban, hogy a fizetési késedelembe esett előfizetőiknek – levélben, SMS-ben vagy e-mailben – kiküldött, akár többszöri felszólítás díját hogyan és milyen mértékben állapítják meg. Van szolgáltató, amely a felszólításért díjat számít fel – ami hozzávetőleg bruttó 50 és 300 forint közötti összeg a piacon –, és azt az előfizetők következő havi számlájára terheli, mások az első felszólításért nem vagy csak alacsonyabb mértékű díjat számláznak. A Magyar Telekom általánosságban bruttó 750 forintos fizetési felszólítási „eljárási” díjat számít fel alkalmanként – ami méltánytalanul magas a piac többi szereplőjéhez viszonyítva –, és ezt már az első felszólítás esetében is kiszámlázza” – írta honlapján az NMHH.
A Telekom ellen tavaly október óta érkeztek az ügyfelek panaszai, akik nemcsak az összeget, hanem a tájékoztatás hiányosságait is kifogásolták, mivel az általános szerződési feltételekből, valamint a honlapon található tájékoztatóból nem derül ki, hogy a késedelem hányadik napjától, milyen gyakorisággal küldhet felszólításokat a Telekom.
Az NMHH javaslatokat fogalmazott meg a Telekomnak egy méltányos gyakorlat kialakítására, melyben ingyenes lenne az első fizetési felszólítást, megfelelő tájékoztatást tartalmazna.
A Telekom novembertől változtat majd a gyakorlatán.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A városvezetés szerint nem tehettek mást, mint hogy rábólintanak a kérelemre, a lakók viszont nem akarnak a szomszédságba vegyi üzemet. Különösen az eljárást nehezményezik, mert a polgármester a testület nélkül döntött a gyártó beköltözésének lehetővé tételéről.
Az influenszer hozzászólása még a bírót is megnevettette.