Nem félünk eléggé
Az elmúlt években drámaian nőtt a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. A hazai cégek – különösen a kis- és középvállalkozások – kockázatérzékelése és felkészültsége azonban érdemben elmarad a helyzet által indokolt mértéktől.
CBA Piros néven jövőre indul az új brand.
Új saját márkás termékeket dob piacra jövő év elején a CBA – jelentette be a Portfoliónak adott interjújában Lázár Vilmos, a CBA elnöke. Mint elmondta, CBA Piros lesz az új brand, amivel a saját márkás termékek kínálatát akarják frissíteni.
A CBA újításaival kapcsolatban azt is elmondta, egyre nagyobb számban vezetik be az önkiszolgáló kasszákat és fejlesztik az informatikai hátteret is. Szerinte a szupermarket úgy tudja felvenni a versenyt a diszkonttal, ha minél több mindent automatizál, a hatékonyságát különböző informatikai lehetőségekkel támogatva erősíti. Elmondása szerint folyamatos ezeknek a bevezetése, azonban bizonyos boltméret fölött éri meg az önkiszolgáló kasszák bevezetése beruházás.
Lázár azt is elmondta, bár az üzletláncnak korábban az volt a nagy álma, hogy a hazai kereskedők kezében összpontosuljon a magyar kiskereskedelem jelentős része, most erre már csak akkor látnának esélyt, ha valamelyik nagy szereplő kivonulna a piacról, akit fel lehet vásárolni, és akinek a helyébe lehet lépni.
Elmondása szerint a legnagyobb veszély a diszkontok előretörése, amelyek meg is fordították a kereskedelmi folyamatokat: nem beszereznek, hanem gyártatnak, és a vevői igényekre keresnek gyártókat, ez pedig újszerű megközelítése volt a kereskedelemnek.
Azt is elmondta, hogy még az előző elnök, Baldauf László idején volt egy elképzelés, hogy CBA Cent néven indítanak egy hazai diszkontot, de visszakozniuk kellett, mert belátták, hogy az a kereskedelmi nagyságrend nem áll rendelkezésükre, amivel egy Aldi vagy Lidl rendelkezik, amelyek sok ezer egység forgalmát tudják maguk mögött. Hozzátette, a CBA a szupermarketpiacon látja a lehetőséget.
Arról is beszélt, hogy a diszkontok kínálatában kevesebb a magyar áru, a magyar feldolgozóipari termék, sőt sok esetben kevesebb a magyar alapanyag is, ami a magyar élelmiszer-feldolgozóiparnak is káros.
Lázár Vilmos szerint a CBA-boltok egyébként az árakban még a diszkontokkal is felveszik a versenyt.
Az elmúlt években drámaian nőtt a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. A hazai cégek – különösen a kis- és középvállalkozások – kockázatérzékelése és felkészültsége azonban érdemben elmarad a helyzet által indokolt mértéktől.
A vállalkozások számára egyre vonzóbb lehetőség saját célra villamos energiát termelni, különösen a napenergia hasznosítása révén.
A forint jelentős árfolyamingadozása érdemben megnehezíti az olyan beruházások finanszírozását, amelyek importhányadot tartalmaznak.
Tavaly már 9 milliárd forint veszteséget fialt a kormány által felhizlalt Magyar Vagonnak a nagy egyiptomi kocsimegrendelés, amit anno még az oroszokkal hoztak össze. A spanyol Talgo felvásárlási kísérlete költséges kaland volt.
Jeszenszky Géza elfogadja Orbán Viktor meghívását a Karmelitába, mert van mondanivalója a számára. A fiáról azt mondta, úgy sejti, valami vallási és politikai fanatizmus áldozata.
Hetek óta tartó jogvitában végül igazat adtak a rendőrségnek.
Az ukrán dróntámadások pedig az orosz polgárok türelmét is tesztelik.
Azt nem tudtuk meg, hogy ki, hol és mikor jelenti be az eredményt.
Hideg ételre lehet majd költeni az utalványt, pénzre nem váltható át.