szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

CBA Piros néven jövőre indul az új brand.

Új saját márkás termékeket dob piacra jövő év elején a CBA – jelentette be a Portfoliónak adott interjújában Lázár Vilmos, a CBA elnöke. Mint elmondta, CBA Piros lesz az új brand, amivel a saját márkás termékek kínálatát akarják frissíteni.

A CBA újításaival kapcsolatban azt is elmondta, egyre nagyobb számban vezetik be az önkiszolgáló kasszákat és fejlesztik az informatikai hátteret is. Szerinte a szupermarket úgy tudja felvenni a versenyt a diszkonttal, ha minél több mindent automatizál, a hatékonyságát különböző informatikai lehetőségekkel támogatva erősíti. Elmondása szerint folyamatos ezeknek a bevezetése, azonban bizonyos boltméret fölött éri meg az önkiszolgáló kasszák bevezetése beruházás.

Lázár azt is elmondta, bár az üzletláncnak korábban az volt a nagy álma, hogy a hazai kereskedők kezében összpontosuljon a magyar kiskereskedelem jelentős része, most erre már csak akkor látnának esélyt, ha valamelyik nagy szereplő kivonulna a piacról, akit fel lehet vásárolni, és akinek a helyébe lehet lépni.

Elmondása szerint a legnagyobb veszély a diszkontok előretörése, amelyek meg is fordították a kereskedelmi folyamatokat: nem beszereznek, hanem gyártatnak, és a vevői igényekre keresnek gyártókat, ez pedig újszerű megközelítése volt a kereskedelemnek.

Azt is elmondta, hogy még az előző elnök, Baldauf László idején volt egy elképzelés, hogy CBA Cent néven indítanak egy hazai diszkontot, de visszakozniuk kellett, mert belátták, hogy az a kereskedelmi nagyságrend nem áll rendelkezésükre, amivel egy Aldi vagy Lidl rendelkezik, amelyek sok ezer egység forgalmát tudják maguk mögött. Hozzátette, a CBA a szupermarketpiacon látja a lehetőséget.

Arról is beszélt, hogy a diszkontok kínálatában kevesebb a magyar áru, a magyar feldolgozóipari termék, sőt sok esetben kevesebb a magyar alapanyag is, ami a magyar élelmiszer-feldolgozóiparnak is káros.

Lázár Vilmos szerint a CBA-boltok egyébként az árakban még a diszkontokkal is felveszik a versenyt.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!